Jag glömde min medicin idag

Jo, jag vet. Det är sällan man får svar där. Och ingen som kan hjälpa en med en panikattack.
Blir du hjälpt av att prata med andra under panikattacken? Jag brukar mest genomlida mina, men kan tycka det är skönt om det finns någon i närheten eller på telefon som sällskap om det är möjligt.
 
Men det måste väl ändå vara bättre att skriva på ett forum med den inriktningen än att starta en massa trådar om din ångest här?
Det verkar ju snarare stjälpa än hjälpa dig.
Nej, verkligen inte. För man får ingen respons eller hjälp ö.h.t. Mind är faktiskt rätt värdelöst.
Blir du hjälpt av att prata med andra under panikattacken? Jag brukar mest genomlida mina, men kan tycka det är skönt om det finns någon i närheten eller på telefon som sällskap om det är möjligt.
Ja, jag behöver någon att prata med fysiskt. Men det finns aldrig någon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen när paniken kommer. Har det varit riktigt illa har jag ringt akutpsyk, men det är ju inte heller hållbart.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra när paniken kommer och jag inte ens kan få prata med någon här. Kommer nog hänga mig när jag inte står ut längre. Livet är ändå inget värt.
 
Nej, verkligen inte. För man får ingen respons eller hjälp ö.h.t. Mind är faktiskt rätt värdelöst.

Ja, jag behöver någon att prata med fysiskt. Men det finns aldrig någon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen när paniken kommer. Har det varit riktigt illa har jag ringt akutpsyk, men det är ju inte heller hållbart.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra när paniken kommer och jag inte ens kan få prata med någon här. Kommer nog hänga mig när jag inte står ut längre. Livet är ändå inget värt.
Isåfall är det i högsta grad lämpligt att ringa akutpsyk när du får den typen av tankar.
Nu var det ju ändå inte så länge sedan du tyckte att livet var helt ok, så det kan ju vara värt att hålla ut och se om det vill vända igen. Snart är det ju odlingsäsong igen och då kommer det sannolikt kännas lite bättre.
 
Isåfall är det i högsta grad lämpligt att ringa akutpsyk när du får den typen av tankar.
Nu var det ju ändå inte så länge sedan du tyckte att livet var helt ok, så det kan ju vara värt att hålla ut och se om det vill vända igen. Snart är det ju odlingsäsong igen och då kommer det sannolikt kännas lite bättre.
Tror inte att det kommer vända någonsin. Paniken och ensamheten kommer alltid att finnas där.
 
Du har inte funderat på att ta upp den där mediyogan du höll på med förr? Det brukar vara rätt effektivt för att få ned ångest ur ett längre perspektiv.
Jag kommer ändå aldrig att lyckas bli regelbunden med yoga. Det funkar en kort tid och sen faller det. Och jag vet inte vilket program jag skulle köra. Startpaket ett är väl det som är lämpligast, men jag vågar inte göra Sat Kriya längre. Och den finns tyvärr i ganska många pass. Men jag har funderat lite på att börja prenumerera på MediYoga Play (norsk version) men vet då inte när på dagen jag ska göra yoga. Hade en tanke om att jag skulle börja kliva upp tidigt, tända i kaminen, dricka en kopp te och sen göra yoga. Men jag kommer ju inte upp ur sängen. Trots kraftigt alarm på ett bord en bit från sängen. För att göra yoga så skulle jag dessutom behöva en yogakudde för att kunna sitta bra. Jag behöver komma upp lite med rumpan från golvet.

Sat Kriyan sägs ju vara bra mot fobier, men min fobi sitter tydligen väldigt hårt och nu vågar jag ju inte göra övningen heller.

På kvällen har jag förvisso tid att göra yoga, men det känns fel att göra yoga då.
 
Jag kommer ändå aldrig att lyckas bli regelbunden med yoga. Det funkar en kort tid och sen faller det. Och jag vet inte vilket program jag skulle köra. Startpaket ett är väl det som är lämpligast, men jag vågar inte göra Sat Kriya längre. Och den finns tyvärr i ganska många pass. Men jag har funderat lite på att börja prenumerera på MediYoga Play (norsk version) men vet då inte när på dagen jag ska göra yoga. Hade en tanke om att jag skulle börja kliva upp tidigt, tända i kaminen, dricka en kopp te och sen göra yoga. Men jag kommer ju inte upp ur sängen. Trots kraftigt alarm på ett bord en bit från sängen. För att göra yoga så skulle jag dessutom behöva en yogakudde för att kunna sitta bra. Jag behöver komma upp lite med rumpan från golvet.

Sat Kriyan sägs ju vara bra mot fobier, men min fobi sitter tydligen väldigt hårt och nu vågar jag ju inte göra övningen heller.

På kvällen har jag förvisso tid att göra yoga, men det känns fel att göra yoga då.
Ledsen att läsa att du har det så tungt igen! Jag förstår om du inte vill ha de här råden och de inte passar. I så fall hoppas jag du kan strunta i dem och bara ta det som ett ”heja Wille, jag önskar så att det blir lite lättare och ser att du försöker”. Här kommer några tankar om billig yogakudde av saker som finns hemma:

Om du har extra handdukar kan de bli en bra, fast, kudde instoppade i ett örngott. Du kan göra den kilformad så höften kommer upp och låter knäna närma sig golvet (om kuddbristen hindrar och du behöver en bra budgetlösning). Jag kan visa hur jag brukar vika om du vill.

Det går också att göra egen yogakudde med tex boveteskal i. Det kanske är ett bra kvällspyssel dessutom? Något du dessutom i förlängningen kan sälja om du hittar en bra design. Och när du verkligen hittat metod och modell så kanske det kan bli en workshop som studieförbund skulle vilja hålla med dig som ledare?

Yoga på kvällen är toppen! Särskilt om du gör mediyoga steg ett. Gör du mer avancerat så behövs något som inte är alltför uppiggande men det mesta på nybörjarnivå mediyoga borde funka. Hoppas du bara kan utesluta den kriya som inte funkar för dig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Trötthet. Panikångest i parti och minut som inget hjälper mot. Alltid brist på pengar. Ingen framtidstro för inget kommer någonsin att...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Jag glömde ta min kvällsmedicin vid 19. Det kom jag på nyss. Så nu ligger jag här med panikångest. Det tar cirka 2 timmar innan...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mer eller mindre på dåligt humör jämt. Min to-do-lista känns som en kravlista. Jag känner mig som en human doing i stället för en...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 177
Senast: Tonto
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag tog två lugnande med min kvällsmedicin, men är inte helt hundra. Känner mig olustig och har en krypande ångest. Så...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp