Jag har ridit!!!

via

Trådstartare
Jag bara måste dela med mig av min lycka. Pga av graviditetsbesvär har jag inte ridit alls, sedan alldeles i början av graviditeten. Nu fick jag barn för nio dagar sedan, och idag har jag äntligen ridit!

Jag är så glad för att:
A) Jag har ridit!
B) Hästen som har stått i åtta månader kändes precis som vanligt (även om jag nu bara skrittade idag.):love:
C) Jag kunde knäppa mina ridbyxor!

Vad i ridningen har gjort er andra glada på sistone?
 
Sv: Jag har ridit!!!

Haha!
Underbart att vara till häst igen va! Föär att inte tala om kunna ha ridbrallor igen!
Tja, själv är jag glad då lillan är i säng så man får ta sig ett pass över huvud taget. Synd på de mörka kvällarna nu, måste belysa träningsplätten något.
Det börjar ebba ut med, Neej, mamma inte lida (rida)på lasse... ..mamma leka me milla.. så man kan träna utan dåligt samvete.
Lite glädjer den som inte har all tid i världen på hästryggen!
Men oj vad mkt mer skärpt man blir då man väl är uppe!
Gäller att ta vara på tiden väl lixom!

Grattis till den lilla!!:banana:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Tack för grattiset.
Ja, visst gäller det att att vara på den tiden man får för sig själv.
Jag är ju så lyckligt lottad att jag har egen ridhus alldeles utanför dörren i princip, så jag kan ju rida på sena kvällar osv, så länge pappan är hemma. Han behöver ju bara öppna dörren och ropa på mig, så kan jag vara inne på några minuter, om bebis behöver tankas.
 
Sv: Jag har ridit!!!

Kul att få börja rida igen!

Nästan allt! Hästen är underbar och försöker verkligen. Han kämpar så himla bra nu i dressyren!:love:

Det roligaste är att jag kunnat börja samla honom rejält och han verkligen sätter sig och kommer upp med rygg och manke och lättar i fram. Galoppen går riktigt bra och han balanserar sig fint om jag rider ordentligt.:angel:
Han har svårt för galoppen och att jag också har det gör ju inte saken bättre direkt.
Pirouetterna i skritt och trav går också bra.

Att den gamla gubben med så dålig fysik och psyke klarar sånt här är jätteroligt! :love:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Via,
Vad roligt!! Måste kännas underbart!!

Jag har också ridit efter en veckas uppehåll för att hästen haft kolik (för första gången i sitt liv) :(. Väldigt jobbiga dagar och nätter i stallet men nu verkar pålle vara helt återställd. ;)

Jag ser fram emot en kurs i långa tyglar om en vecka drygt! Ska bli jätteskoj!!

:bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Jag har ridit!!!

he he he :rofl:

det marks att du ar en riktigt hastmanniska.. Alla andra hade skrivigt att de ar sa glada over den lilla babisen...
;)

grattis
 
Sv: Jag har ridit!!!

Klart jag är glad över bebisen! :love: Det finns ju liksom en anledning till att jag har stått ut med att vara utan ridningen så länge. Den lilla prinsessan har förärats en egen tråd på "föräldrar". (Även om jag höll på att lägga tråden på "avel"..)
:p
 
Sv: Jag har ridit!!!

Tack för grattiset.
Ja, visst gäller det att att vara på den tiden man får för sig själv.
Jag är ju så lyckligt lottad att jag har egen ridhus alldeles utanför dörren i princip, så jag kan ju rida på sena kvällar osv, så länge pappan är hemma. Han behöver ju bara öppna dörren och ropa på mig, så kan jag vara inne på några minuter, om bebis behöver tankas.
Hehe, jag minns de första turerna, då ringde mobilen i fickan då jag kommit en km läng vägen, HON ÄR HUNGRIG!
Snabbt hem och så lämna hästen i gången för skiftbyte.. suck. Men allt har sin tid och sin charm! Härligt att vara absolut behövd en stund i sitt liv!:love:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Nu börjar jag komma igång med ridningen igen. Fortfarande dras jag med en del spänningar och stelheter från graviditeten, och några nya av barnkånkande och ammande, men på det stora hela börjar jag hitta tillbaka i sadeln igen.
Nu hade vi ju Buketräff i lördags, då Nordstjärna var så snäll och fotograferade lite när jag red. Efter att ha studerat bilderna kom jag fram till en del dumheter som jag satt och pysslade med, och idag gick det så bra att rida!
Efter sagens ridpass tror jag att jag har lärt mig att rida!:D:angel:
(Jag brukar inbilla mig det en gång varannat år ungefär.)

Funderar på om jag ska gå ut och rida in ett par hästar, så att jag får rida lite till. Men jag borde nog mocka istället...)


Observera att bilderna är från i lördags, alltså INNAN jag lärde mig att rida!


jerry028.jpg


jerry005_editedpb.jpg




*via- kär i Jerry*
 
Senast ändrad:
Sv: Jag har ridit!!!

Är du inte rädd för framfall? Man kan få det om man rider de första ca 6 veckorna (tror jag det är) efter en förlossning. Jätteläskigt! Allt åker ur, livmoder och hela joxet! Har du frågat läkarna? (Är rädd om dej).
 
Sv: Jag har ridit!!!

Å grattis, vad roligt! :bump:

Själv är jag också precis i färd med att sätta igång min häst igen. Han har stått sedan i mitten av november p.g.a. bland annat luftvägsinfektion och rotspetsabcess.
Flera veterinärbesök, klinik och förra veckan var vi ner till hästkliniken i Uppsala. Det har varit en lång och tung tid men nu ser det ut att ljusna upp på våran himmel.

Jag är så lycklig, helt underbart att börja komma tillbaka igen. :love:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Är du inte rädd för framfall? Man kan få det om man rider de första ca 6 veckorna (tror jag det är) efter en förlossning. Jätteläskigt! Allt åker ur, livmoder och hela joxet! Har du frågat läkarna? (Är rädd om dej).

Äh, bara att pula in igen och sätta fast me en säkerhetsnål eller så..:angel:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Nu är ju den här tråden inte helt ny. Dottern är nu drygt fem månader gammal.
Jag har inte konsulterat några läkare. Däremot tror jag dels att jag känner min bäckenbottenmuskulatur så väl, så jag känner vad den klarar. Jag hade dessutom en väldigt lätt förlossning. Jag tror dessutom att så länge musklerna tex klara att hålla tätt (=ej inkontinens) så tror jag att de håller innanmätet inne vid stillsam ridning också. Fördelen när häst och matte ska sättas igång samtidigt.:D

Tack för omtanken!:bow:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Kul att höra! Hoppas att du ska slippa fler problem nu!
 
Sv: Jag har ridit!!!

Vad kul det måste vara nu att komma igång igen! :)


Får återkomma med såna glädjeyttringar någon gång framöver, i dagens pass tror jag att jag gjorde mer skada än nytta faktiskt! :cry:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Får återkomma med såna glädjeyttringar någon gång framöver, i dagens pass tror jag att jag gjorde mer skada än nytta faktiskt! :cry:
[/QUOTE]

Inte för att det är roligt med sådana dagar, men det är ändå skönt att höra att flera än jag känner så ibland.:cry:
 
Sv: Jag har ridit!!!

Inte för att det är roligt med sådana dagar, men det är ändå skönt att höra att flera än jag känner så ibland.:cry:[/QUOTE]

Ibland tror jag att det är hästen som försöker ta ner mig på jorden och sänka mina krav! :rofl: Lära matte att bli tacksam för det lilla...
Vi hade såna problem med att lyssna på mattes val av tempo igår, och i samband med det problem med styrseln i vänstervarvet, matte hann inte hålla koll på sin kropp och styra med sitsen som liksom behövs.
Så idag ville jag ta ett par varv i traven bara för att försöka få det där dåliga ur skallen, och tro´t eller ej, men kusen var totalkoncentrerad, lyssnade på mina pytteförhållningen (som jag mest brukar tänka snarare än göra, i varje steg) och gick att styra i båda varv! :banana: med ganska bra avslappning och balans. Det blev typ 3 varv på volt åt varje håll, sen hoppade matte av för att inte lyckas förstöra allt igen! :o Och tro´t eller ej, hästen gick att få stopp på redan efter bara ett par varvs trav (direkt alltså, annars kan det ta en bit att få stopp), det är en klar förbättring sen igår då en förtvivlad matte satt och slet sitt hår för att hästen bara hade spring i kroppen!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Freazer
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 071
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp