Bukefalos 28 år!

Jag kan inte förklara

Det känns som det händer sååå mycket och ingenting på samma gång. Och såfort nånting verkar gå bra så blir nåt annar jätte dåligt. Och ja jag vet att alla säger att det kommer bli bättre och så men det kan man ju inte veta. För det KAN ju bli att det aldrig blir bättre också det VET man ju inte. Och att allt känns så onödigt om jag ska göra saker bara för att göra nånting liksom. Som typ jag måste äta exakt allt alla måltider och mellis. För att jag ska få göra mer saker och sånt. Och jag måste göra aktiviteter så jag inte bara ligger och gör ingenting. Och allt alla säger är att när kroppen mår bättre så kommer det kännas bättre. Och när jag mår bättre så kommer jag kunna tänka normalt. Och massa sånt. Men samtidigt så är det att jag ska komma på saker jag vill göra och förklara hur jag tänker och sånt som inte GÅR. För om jag tillexempel inte tänker nånting så kan jag inte förklara det. Eller om jag bara känner mig jätte irriterad och arg men vet inte varför så vill jag inte försöka få ner det i text när jag inte ens kan tänka för mig själv. Och allting ska jag göra bara för att jag måste liksom för det gör inget bra för MIG.
Och mina föräldrar tycker att jag ska ha permison och komma på nåt som jag vill göra då men saken är att jag vill inte göra NÅNTING. Och vet inte om jag får ha permison eller om jag vill ens. För personalen vet typ inte hur jag tänker och sånt för säger inte det till dom så då sa dom iallafall igår att dom inte vet om dom vågar ge mig permison. Men det spelar ändå ingen roll för jag vet inte om jag vill ha det ändå. Men mamma och pappa vill ju.
Men ja har inte så mycket att skriva egentligen nu men ville bara få ur mig om dethär. Men annars så är ingenting nån skillnad från igår känns det som och dethär med att jag berättade lite om äckel gubben är också bara onödigt för nu är det typ att alla vet om det men dom vet inte detaljer. Så ingen gör nåt liksom. Jag vill typ att nånting ska HÄNDA men vill ändå inte. Som att anorexi monstret ska ta över allt igen eller att nån ska bli jätte arg på mig eller bara NÅNTING så nånting känns och inte bara är tomt och att jag inte kan tänka. Men händer INGENTING.
 

Jag vet att jag tjatar, men det är jätteviktigt att få sova. Jag tycker verkligen att du ska överväga att prova en tablett till natten.
Jag vet men tycker det verkar så läskigt ändå och dom som jobbade inatt var dom jag inte litar på alls så ville inte fråga dom. Men nu har jag iallafall fått nån medicin mot ångest som man kan bli trött av också så får se hur det känns ifall jag kanske kan sova.
 
Om det är en medicin som både är lugnande och tröttande så är det säkert Atarax, den har jag haft (för flera år sedan men i alla fall). Den var bra! Det var bra att ta den när jag kände mig väldigt orolig och jag blev inte alls konstig i huvudet eller så av den. Bara lite dåsig och så blev det lättare att somna.

Om du får permission kanske du bara kan ligga i soffan och titta på tv och gosa med hundarna? Det behöver inte hända så mycket hela tiden, ibland är det så skönt att bara mysa med en hund också.
 
Du behöver inte känna att du ska svara på alla inlägg. :heart Du är bara en person medan vi är en massa andra människor som skriver.

Du kan skriva när du känner att det är något du vill svara på, annars behöver du inte. Du ska inte känna dig tvingad att skriva inlägg.
Jag vill bara inte att nån ska tro att jag inte bryr mig vad dom skriver eller nåt ifall jag inte svarar. För känns lite dumt att inte svara alls om nån har lagt tid på att skriva och så.
 
Jag vill bara inte att nån ska tro att jag inte bryr mig vad dom skriver eller nåt ifall jag inte svarar. För känns lite dumt att inte svara alls om nån har lagt tid på att skriva och så.
Jag förstår hur du menar. Men det funkar bra med ett svar till flera inlägg ❤️

Vi förstår att du har annat än oss att tänka på, så bekymra dig inte för att vi ska bli ledsna eller upprörda. Det blir vi inte. Vi finns här när du vill, på det sätt du tycker funkar bäst.
 
Jag vet men tycker det verkar så läskigt ändå och dom som jobbade inatt var dom jag inte litar på alls så ville inte fråga dom. Men nu har jag iallafall fått nån medicin mot ångest som man kan bli trött av också så får se hur det känns ifall jag kanske kan sova.
Om det är ataraxen som Motacilla gissar så har jag och vår shettis knaprat det för "100" år sen och vi överlevde ;). Pga allergi då björken var så hemsk det året.
 
Kan inte garantera att det här stemmer, men kom nyss över detta och tänkte det kanske kunde vara lite inspirerande att Evana Lynch med har varit inlagd på sjukhus pga anorexia när hon var yngre. :heart

FB_IMG_1629639032298.jpg
 
Det är helt omöjligt att komma ihåg vad medicinen heter så vet inte om det är den atarax eller nåt annat. Men ja antar att den fungerar iallafall för har inte haft lika stark ångest iallafall. Och har sovit så först tror jag att jag somnade ett tag innan lunch. Sen efter lunch måste jag vila en halvtimme och sen skulle vi åka hem. Men då somnade jag och dom lät mig sova lite mer än en timme. Så missade lite mer än en halvtimme hemma för det. Men på ett sätt skönt men innan så har det ju varit tjat att jag INTE ska sova på dagen och nu helt plötsligt så fick jag sova så jag missade tid hemma. Så fattar inte riktigt men okej. Sen var det typ världens mest onödiga permison för jag somnade igen typ direkt när jag kom hem och sov till mellis. Och sen låg jag och gosade med hundarna och pratade med mamma och pappa ett tag och sen var det dags att åka tillbaka. Och nu ska jag FÖRSÖKA hålla mig vaken resten av kvällen iallafall. Så ja det är väl min dag.
 
Det är helt omöjligt att komma ihåg vad medicinen heter så vet inte om det är den atarax eller nåt annat. Men ja antar att den fungerar iallafall för har inte haft lika stark ångest iallafall. Och har sovit så först tror jag att jag somnade ett tag innan lunch. Sen efter lunch måste jag vila en halvtimme och sen skulle vi åka hem. Men då somnade jag och dom lät mig sova lite mer än en timme. Så missade lite mer än en halvtimme hemma för det. Men på ett sätt skönt men innan så har det ju varit tjat att jag INTE ska sova på dagen och nu helt plötsligt så fick jag sova så jag missade tid hemma. Så fattar inte riktigt men okej. Sen var det typ världens mest onödiga permison för jag somnade igen typ direkt när jag kom hem och sov till mellis. Och sen låg jag och gosade med hundarna och pratade med mamma och pappa ett tag och sen var det dags att åka tillbaka. Och nu ska jag FÖRSÖKA hålla mig vaken resten av kvällen iallafall. Så ja det är väl min dag.
Det låter som att din kropp verkligen behövde sömnen :heart jag har tvångssyndrom som i perioder ger mycket ångest och efter en sådan period sover jag kopiöst mycket i 1-2 dagar. Tänker att det kanske är likadant för dig att du behöver sova extra mycket någon dag eller två? Personalen kanske såg det och lät dig sova därför.

Jag har svårt att se något onödigt i permissionen fast du sov en stund. Hundarna var säkert jätteglada att träffa dig :)
 
Det låter som att din kropp verkligen behövde sömnen :heart jag har tvångssyndrom som i perioder ger mycket ångest och efter en sådan period sover jag kopiöst mycket i 1-2 dagar. Tänker att det kanske är likadant för dig att du behöver sova extra mycket någon dag eller två? Personalen kanske såg det och lät dig sova därför.

Jag har svårt att se något onödigt i permissionen fast du sov en stund. Hundarna var säkert jätteglada att träffa dig :)
Delar helt dina tankar! :)
 
Jag gissar att personalen vet att du sovit dåligt flera nätter och därför tänkte att det var lika bra att du fick vila dig lite.

Jag tycker det låter som en skön permission, tror det är viktigt för alla människor att lära sig att trivas med att bara slappna av och acceptera att det finns ett stort värde i att låta kroppen vila ibland också. Det finns så mycket hets och krav på att man ständig "måste vara aktiv" och göra något. Jag tycker det är minst lika viktigt att ibland ha slappardagar när man bara samlar krafter och vilar sig.

Människor är inga robotar som bara kan hålla på utan avbrott. För att vi ska må bra behöver vi också vila tillräckligt.

Att mysa med hundarna är en perfekt dag för mig.
 
Det låter som att din kropp verkligen behövde sömnen :heart jag har tvångssyndrom som i perioder ger mycket ångest och efter en sådan period sover jag kopiöst mycket i 1-2 dagar. Tänker att det kanske är likadant för dig att du behöver sova extra mycket någon dag eller två? Personalen kanske såg det och lät dig sova därför.

Jag har svårt att se något onödigt i permissionen fast du sov en stund. Hundarna var säkert jätteglada att träffa dig :)
Ja kanske. Men ändå lite irriterande att nu helt plötsligt så fick jag sova så jag missade tid jag hade kunnat vara hemma.
 
Jag gissar att personalen vet att du sovit dåligt flera nätter och därför tänkte att det var lika bra att du fick vila dig lite.

Jag tycker det låter som en skön permission, tror det är viktigt för alla människor att lära sig att trivas med att bara slappna av och acceptera att det finns ett stort värde i att låta kroppen vila ibland också. Det finns så mycket hets och krav på att man ständig "måste vara aktiv" och göra något. Jag tycker det är minst lika viktigt att ibland ha slappardagar när man bara samlar krafter och vilar sig.

Människor är inga robotar som bara kan hålla på utan avbrott. För att vi ska må bra behöver vi också vila tillräckligt.

Att mysa med hundarna är en perfekt dag för mig.
Ja fattar att man behöver vila och så men jag BARA vilar ju hela tiden. Så då vill jag liksom passa på och göra nåt när jag har permison. Men ja såklart var det mysigt att träffa hundarna och mysa med dom men hade viljat inte sovit bort massa tid hemma liksom. Känns onödigt om jag har kanske tre timmar som jag kan välja lite vad jag vill göra så sover jag liksom.
 
Ja det var det :heart Som vanligt så var en av dom med mig hela tiden :heart Har aldrig fått sådär jätte jätte mycket ångest när jag är med hundarna så egentligen borde jag få vara hemma mer tycker jag. Fattar varför jag inte får också men går ju bättre dom stunderna jag är hemma.
Åh så härligt. Det blir så snart igen ska du se. En dag i taget. :heart
 
Det var säkert bra med medicinen att jag blev trött och sov och sånt men tyckte ändå INTE om det. Det blev lite mindre ångest eller inte lika stark liksom. Men kändes konstigt också att jag blev sååå trött och KUNDE inte tvinga mig att vara vaken liksom. Så kanske kan ta den igen om det är jätte jätte panik typ men annars så vill jag helst inte det ändå. Så det var väl synd men har ju provat iallafall. Men ja nu känner jag mig mer inte sådär äckligt trött och konstig i huvudet men nu börjar jag få mer ångest igen istället och typ kryper i hela kroppen och sånt jobbigt. Så vet inte vad som är värst. För på ett sätt är det ju skönt om jag kan bara sova bort allt också men när jag måste vara vaken eller om jag vill så är det jobbigt istället.
 
Det var säkert bra med medicinen att jag blev trött och sov och sånt men tyckte ändå INTE om det. Det blev lite mindre ångest eller inte lika stark liksom. Men kändes konstigt också att jag blev sååå trött och KUNDE inte tvinga mig att vara vaken liksom. Så kanske kan ta den igen om det är jätte jätte panik typ men annars så vill jag helst inte det ändå. Så det var väl synd men har ju provat iallafall. Men ja nu känner jag mig mer inte sådär äckligt trött och konstig i huvudet men nu börjar jag få mer ångest igen istället och typ kryper i hela kroppen och sånt jobbigt. Så vet inte vad som är värst. För på ett sätt är det ju skönt om jag kan bara sova bort allt också men när jag måste vara vaken eller om jag vill så är det jobbigt istället.
Jag kanske har missat lite nu, men när tog du medicinen? Under dagen eller igår kväll?
 
Det var säkert bra med medicinen att jag blev trött och sov och sånt men tyckte ändå INTE om det. Det blev lite mindre ångest eller inte lika stark liksom. Men kändes konstigt också att jag blev sååå trött och KUNDE inte tvinga mig att vara vaken liksom. Så kanske kan ta den igen om det är jätte jätte panik typ men annars så vill jag helst inte det ändå. Så det var väl synd men har ju provat iallafall. Men ja nu känner jag mig mer inte sådär äckligt trött och konstig i huvudet men nu börjar jag få mer ångest igen istället och typ kryper i hela kroppen och sånt jobbigt. Så vet inte vad som är värst. För på ett sätt är det ju skönt om jag kan bara sova bort allt också men när jag måste vara vaken eller om jag vill så är det jobbigt istället.
Ja det är ju bättre att ta den till kvällen isf när tanken är att du sova. Du kan prata lite med läkaren om det nästa gång. Det finns ju många faktorer att ta hänsyn till, just när du mår som du mår. Du kan berätta att det är jobbigt med ångesten på nätterna och se om du kan få lite hjälp. Det behöver ju inte vara medicin, det är inte alltid det bästa alternativet.

När du var sjuk när du var yngre, fick du prata med någon psykolog eller så då? Om hur du mådde och hur du blev sjuk och så?
 
Ja det är ju bättre att ta den till kvällen isf när tanken är att du sova. Du kan prata lite med läkaren om det nästa gång. Det finns ju många faktorer att ta hänsyn till, just när du mår som du mår. Du kan berätta att det är jobbigt med ångesten på nätterna och se om du kan få lite hjälp. Det behöver ju inte vara medicin, det är inte alltid det bästa alternativet.

När du var sjuk när du var yngre, fick du prata med någon psykolog eller så då? Om hur du mådde och hur du blev sjuk och så?
Ja nu fick jag den för den skulle hjälpa och minska ångesten och det gjorde den ju men trodde inte jag skulle bli SÅ trött liksom. För som det verkade så var det att den mest minskar ångest och vissa blir lite trötta typ. Men jag blev inte LITE trött.
Jag kommer inte ihåg om det var en psykolog eller nån annan men var en som vi pratade med jag mamma och pappa och jag hade samtal själv med henne ibland också. Så då var det typ om hur jag mådde och så. Men inte om hur jag blev sjuk vad jag kommer ihåg.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 788
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 761
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 761
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp