Bukefalos 28 år!

Jag ska börja på ridskola!

E

eiwo

:D Jag ska börja på ridskola igen! Red på ridskolan från 9 års ålder tills jag fyllde 13, när jag var 12 fick jag en medryttarhäst och efter ett år med honom slutade jag på ridskolan eftersom hästens ägare gav mej lektioner som jag tyckte gav mej mer än ridskolans. Red där i samanlagt två och ett halvt år, fick min foderhäst som jag har nu när jag var 13 men han var inte inriden så jag fortsatte rida en av deras hästar ibland och fick lektioner på den hästen samtidigt som ägaren hjälpte mej rida in min häst (dock stod de inte i samma tall). När jag var sexton slutade jag rida på gamla medryttarhästen då han avlivades :cry: och sen dess har jag bara 'flummat' runt i skogen på foderhästen (är 18 nu).

Lånade grannens paddock i lördags och insåg att jag inte kunde rida :eek: Eller, rida kan jag ju, men i stort sett allt jag lärt mej hade 'försvunnit'. Hela ridpasset blev bara skit, och jag insåg att jag glömt för mycket. Så jag åkte hem, grinade lite och pratade med mamma. Vi kom överrens om att jag ska börja på ridskolan igen, och det känns så roligt! Som en nystart, nya utmaningar och framför allt, en chans att 'hitta' allt igen... Dock kommer jag inte ta med min häst, i alla fall inte i början, utan börja med hästar som kan mer än mej. Tanken är att jag sen ska ta med honom så att vi får lära oss tillsammans! :bump:

Kanske dagens onödigaste tråd, men jag är bara så glad! Kanske, kanske kommer vi komma ut på någon liten klubbtävling nästa år, för hästen har verkligen kapacitet, det är bara jag som hindrar honom. Men snart ska det bli ändring på det :D
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

va roligt! lycka tilll på ridskolan! låter roligt att ta med sin ege häst sen nån gång!:D
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

Låter jättesmart!

Själv så har jag aldrig ridit på ridskola utan har endast ridit för olika tränare.
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

...och du kommer känna dig som en komplett idiot from time to time. Men sedan inser du att du verkligen kan ganska mycket! Lovar! Du har så mycket "i kroppen" efter alla timmar/dagar på hästryggen - vilket övriga inte har. Det som kommer kännas konstigt i början är (förutom att rida nya pållar) att samsas med en massa andra ekipage på banan (tycker iaf jag är jag ngn gång rider i grupp). Ha det så jättekul!!!!
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

Vad roligt, lycka till! :)

Buongusto skulle också behöva ta lite (läs många) lektioner... :o ;) :)
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

Tack :D Först måste jag bara övertga honom om att transporten inte är en livsfarlig sak som äter små ponnyn :angel::D
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

Ja, det känns verkligen som att jag behöver någon som 'piskar på' mej och rättar alla fel jag gör, för jag har en känsla av att jag lagt till mej med en massa ovanor under dessa 'obevakade' år :D
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

Ja, det tror jag också. Första gångerna kommer jag nog ångra att jag brörjade, för jag vet att det finns mycket att rätta till, men det är värt att känna sej som en idiot ett tag för att sen kunna rida den egna hästen mycket bättre :)
 
Sv: Jag ska börja på ridskola!

Tack :D

Hanzii:
Haha ja visst gör det :D Hoppas bara att de inte får för sej att jag ska rida storhästar, för då blir jag som en nybörjare igen :p
 

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 027
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 072
Senast: Pyrran
·
Ridning Min älskade häst gick bort tidigare i år och var inprincip pensionerad de två sista åren. Började rida på ridskola i april och insåg då...
2
Svar
39
· Visningar
5 585
Senast: _Taggis_
·
Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
3 200
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp