Jag undrar...

R

Ryttarsmurfen

Är det någon som vet hur lång hållbarheten är på t.ex kraffts foder?

En annan sak, jag skulle behöva ge min häst mineraler i pelletsform (eftersom de annars blir liggandes längst ner i krubban, hur jag än gör). Någon som vet vilka sorter som finns i pellets form?

Någon som vet vad maxgivan på kli & soja är till häst?

Tacksam för svar :bow: :bow:
 
Vet tyvärr inte hållbarheten på kraffts olika fodersorter (dom har ganska många) men kolla in krafft.nu och kolla om du aknske hittar information där..

Krafft mineralfoder finns i pelletsform (Miner blå, röd, grön och vit) men då är det ngt lägre mineralinnehåll per kg och man bör ge 15-20% mer mineraler

Maxgivan för kli är 100 g per 100 kg häst
maxgivan på soja är 100 g per 100 kg häst
 
Tack till er båda. :bow: :bow: :bow:

Jag anade att det var något åt det hållet när det gällde Krafften men det är bäst att fråga för att vara på den säkra sidan innan man börjar räkna foderstaten.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Habina
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 750
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 214
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp