Bukefalos 28 år!

"Jaktkandar"

S

Sweet

\"Jaktkandar\"

Hur fungerar ett sådant?

Funderade på om det inte är ett ganska så flexibelt användsområde på ett sådant bett, har man tygeln i den stora ringen så borde väl hävstångseffekten bli ganska så minimal?

Var kan man hitta smala (10,5 cm) jaktstänger med tungfrihet?
 
Re: \"Jaktkandar\"

Har du kollat globus. brukar ju ha små varianter av flertal bett.

Tycker generellt att jaktstång verkar bra om man nu måste ha annat är tränsbett, att introducera stång kanske funkar bra? Fråga på barock om du ska ha stången till "sådan" ridning, de är ju kunniga om stångbett iaf.
 
Re: \"Jaktkandar\"

det finns 3 sätt att ha tygeln på.

1. i övre skåran = liten hävstång
2. i undre skåran = hög hävstång
3. i stora ringen = hög hand-liten hävstång, låg hand-hög hävstång
 
Re: \"Jaktkandar\"

Jag har bara sett ett jaktandar i 10,5 och det är på lillhästen i stav, men det är ingen tungfrihet på den. Hansbo har jaktkandar i 10,5 (med tungfrihet tror jag) men då gäller det ju att hitta en återförsäljare. Jag har letat som f*n efter två såna bett i 10,5 och 11,5 men jag har nu hittat två såna begagnade med lätt böjd stång utan tungfrihet. Precis som jag ville ha dom. :D
 
Re: \"Jaktkandar\"

...och jag letar efter ett jaktkandar utan tungfrihet i 14,5. Det är inte helt lätt heller :crazy:. Det gäller ju att hitta återförsäljare för hansbo. Synd att de inte säljer via hemsidan!
 
Re: \"Jaktkandar\"

Finns det inte rätt mycket Globus bett på Eko? Tycker att det är svårt att hitta bett i 10,5 om man vill pröva annat än de vanliga tränsbetten. Jag är egentligen ute efter ett så snällt bett som möjligt som är odelat med tungfrihet, men jag har inte hittat tränsbett som ser ut så, finns det?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 760
Senast: Takire
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 966
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Ajda
·
Utrustning Mitt sto är väldigt stark ute nu när det börjar bli kallt. Hon går vanligen på ett oledat d-rings bett som hon trivs superbra med, men...
Svar
6
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp