Bukefalos 28 år!

Jensen Exmoor

simpan

Trådstartare
Var inne på Jensens hemsida idag och såg deras ponnysadel Exmoor. Har en kompis av litet format som även har en häst av litet format (och väldigt kort rygg). Ponnysadel bör passa båda utmärkt, 15- 16" blir finfint.

Jensen är ju kända för att ha bra sadlar, är det någon som har erfarenhet av denna modell?

Priset är ju kanonbra iallafall (den kostar 5900:- inkl tillbehör.....), det är väl det som gör att man får en liten tankeställare. För vi inom ridsporten lever ju efter devisen "dyrt är bra" och då undrar man ju lite när man hittar ett så billigt alternativ hos en så aktad sadeltillverkare som för övrigt INTE har billiga sadlar. :smirk:

Är det någon som har erfarenhet av sadeln? Framförallt dressyrvarianten.
 
Jag är väldigt nöjd med min, som ponnyn dock inte kan ha längre, hon har ändrat sig i ryggen så den inte ligger bra men den låg bra från början.

Anledningen till att den inte är så dyr är att den är "serietillverkad" och det är bara sitsen och stropparna som är i läder, resten är i syntet.

Den är väldigt mjuk och jag gillar den som sagt. Hade den fortsatt att passa ponnyn hade jag köpt en hoppsadel i samma modell.
 

Liknande trådar

T
Utrustning Fick tips av en på buke att Jensen exmoor skulle kunna vara en sadel som passar min häst. Hitta inget som är tillräckligt brett och...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp