Bukefalos 28 år!

_Runaway_

Trådstartare
Är juckande något man ska avvisa bestämt? Jag är ingen hundexpert så jag vet inte riktigt vad beteendet betyder, när de juckar mot människor alltså. Vår tik gör det alltid när hon löper, mot slutet av löpperioderna. Hon kan hoppa upp och hålla en runt höften och jucka mot benet, eller om man sitter med henne på golvet så flyger hon på en. Vad gör man?
 
Sv: juckande

Jucka kan betyda flera saker.

* Parningsinstinkt
* Dominans
* Lek

Men jag skulle aldrig låta min hund jucka på mig. Gör han det tar jag bara bort honom.
 
Sv: juckande

Det kan också vara ett tecken på stress, det kan vara en "fix ide" som har uppkommit i könsmognaden och inte "avstyrats" så att det blivit ett befäst beteende, men är bara ett beteende.

Men, i just detta fallet så är det nog mest hormonellt iom tiden då det sker. Jag har hört av tikägare att deras tikar blir lite juckiga just som du beskriver.

Jag skulle inte acceptera det av någon anledning och hade tränat bort det direkt. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
565
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 851
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
2 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • HUND MAGKATARR...

Hästrelaterat

  • Linjeavel PRE
  • Åkerfräken
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp