Kall fläck på katten

Korekatten

Trådstartare
Har en skygg liten katt men lång lång päls. Hon hatar pälsvård, men jag gör så gott det går med borstning och klippning. Ibland har hon tovor som man kan dra ur pälsen. Har gjort det under en tid runt manen, men nu ser jag att hon inte har kvar någon päls där (ca 4-5 cm) utan att det bara är hud. Kan jag har råkat ryckt bort allt och att det inte vuxit ut, eller kan hon fått någon åkomma?
När jag dragit tovor innan har det ju alltid funnits massa "frisk" päls kvar.... Någon som har erfarenhet av detta?
 
Det är pga att tovorna drar i pälsen, till slut ramlar pälsen av. När min fd hemlösa långhåriga katt räddades var hon helt kal runt halsen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 481
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 938
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp