Bukefalos 28 år!

Kall fredag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinki var ensam i hagen när jag kom hem strax efter fyra. Med ett gnägg kom hon springande fram till grinden när jag klev fram från carportens öppning. Skyndade mig in och bytte till ridklader. Tinki stod kvar och väntade vid grinden, så vi travade in från hagen till stallet och sadelade på utan att borsta. Tinki gnäggade och fick skritta åt det håll hon ville. Det blev höger och vi hann skritta fram och tillbaka samt förbi stallet varsin gång innan vi slutligen gick in på en stickväg för att leta efeter Indra. Stannade till och lyssnade för tredje gången. Nu hörde vi hovar! Vände och travade på för att seIndra skritta hem längs med byvägen. Galopp och så var vi ifatt för att skritta gemensamt hem. En mycket nöjd tinker gick jämte, frustandes och mycket nöjd över att hon också fick komma ut. Matte är ju fortfarande nervös över näsblod och vägar inte göra några ansträngande övningar och bli för kall, så väl hemma i stallet försöker hon inte böja sig nedåt. Det gick bra, ingen näsblod ännu!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 635
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 437
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp