Bukefalos 28 år!

Ponnie02

Trådstartare
Hej,

Jag är ny här och skulle vilja få lite råd nu innan våren. Mitt kallblod har svårt för galoppen. Vanligt problem men det är svårt att lösa på vintern utan ridhus. Hennes galopp är väldigt stor och går bara i 180. Så jag undrar om det finns bra övningar för att stärka henne så von blir stabil och kan hålla galoppen lite långsammare. Och hon förstår galopp fattningar men hon försöker springa in i galoppen eftersom hon inte orkar bära sig ordentligt.
Tacksam för svar! :D
 

Liknande trådar

Träning Hej! Har ett 5årigt hbl sto som jag behöver lite hjälp och tips till. Hon har varit utlånad men fick komma hem lite snabbt i somras pga...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: Piek
·
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 123
Ridning Hej Jag blir galen. Har nyligen fått börja rida en ny häst som är otroligt storgalopperad. En helt annan häst med helt andra gångarter...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: Badger
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 242
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp