Bukefalos 28 år!

Kallblodstravare

yasmineA

Trådstartare
Hej, nån som kan ge lite tips om hur man ska tänka när man omskolar en travhäst, som ej blivit körd på 3 år o alltid har superbråttom. Hon är född 08 o har endast gått premie, diskad pga galopp, därefter endast ridhäst. Tömkör o det funkar så där, hon lyder men ligger på väldigt hela tiden. Har vanligt 2 delat bett. :)
 
Sv: Kallblodstravare

Börja med tömkörningen och få henne helt 100 där. Massor av lydnadsövningar, volter, övningar på böjt spår osv. Ta det lugnt och stressa inte. Börja med skritten, en sak i taget. Glöm inte att komma ut också och ha kul :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 503
Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 124
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 350
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 858
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp