Kan detta stämma? 50% av egyptier vill att det ska vara dödsstraff på att lämna islam

Jag har bara ögnat. Metodologin är väldigt skakig. Det är dålig kontroll över både populationen och urvalet. Dels missar man sannolikt kvinnorna, dels kan man fråga sig vem som svarar på frågor om hen blir stoppad på gatan.

Fast intervjuerna genomfördes inte genom att stoppa folk på gatan. Det står även att det bara var i några länder respondenternas könsfördelning var ojämn (Egypten var inte ett av dem) samt att datan är viktad för kön, ålder, utbildning m.m där det är lämpligt.
 
Och hur många anonyma debatterar dessa rasister emot tror du? :banghead: Du sitter också skapligt anonym för de flesta på ett forum och debatterar mot anonyma nick om att debatten inte ska föras anonymt? :angel:
Välj dina strider säger jag. Också. Jag läser på och säger så här; ju mer jag lär mig deso mindre förstår jag. Jag har lärt mig att demokrati inte alls tillåter alla människor och åsikter, bara de som det stora kollektivet bestämt är okej, sedan förs en mycket mycket våldsam stalinistisk kampanj mot de som inte anses falla innanför ramarna.
Min politiska ram är en cirkel, där de på yttersta högerkanten möter de på yttersta vänsterkanten. Det är samma patrask i min världsuppfattning. Jag väljer att ställa mig i cirkelns motpol, och kallas för politisk vilde. Jag är inte vänster, jag är inte höger men jag är allt. Jag har ALDRIG blivit kallad rasist. Någon märklig kommentar här på buke om "men vilka konstiga konservativa åsikter du har honung, jag känner inte igen dig" typ är väl det värsta, såvida inte träsktrollen jag ignorerar inte har vräkt ur sig otidigheter i sedvanlig ordning då .

Inte särskilt anonym. Jag läser också på och vet mer än nånsin, samtidigt som jag också vet att det finns mer att veta än jag nånsin vetat förut. En rasist är fortfarande en rasist. Ett parti med rasistiskt partiprogram kan fortfarande med fördel kallas rasistiskt. Det som är mest otäckt idag är inte förekomsten av rasism. Det är synen på kunskap och verkliga förhållanden.

Stalinistisk kampanj? Var?

Jag står i politikens socialliberala krympande mittpunkt. En punkt där människors möjligheter att fritt forma sina liv står i fokus. Där nationsgränser, religion, konservatism och kollektivism inte ska stå ivägen för denna frihet.
 
Inte särskilt anonym. Jag läser också på och vet mer än nånsin, samtidigt som jag också vet att det finns mer att veta än jag nånsin vetat förut. En rasist är fortfarande en rasist. Ett parti med rasistiskt partiprogram kan fortfarande med fördel kallas rasistiskt. Det som är mest otäckt idag är inte förekomsten av rasism. Det är synen på kunskap och verkliga förhållanden.

Stalinistisk kampanj? Var?

Jag står i politikens socialliberala krympande mittpunkt. En punkt där människors möjligheter att fritt forma sina liv står i fokus. Där nationsgränser, religion, konservatism och kollektivism inte ska stå ivägen för denna frihet.
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/ingen-annan-skulle-komma-undan-med-att-veta-sa-lite/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp