Bukefalos 28 år!

Kan hundar bli förkylda, eller vad är detta?

Sv: Kan hundar bli förkylda, eller vad är detta?

*KL*

Lånar denna tråden då min hund antagligen kennelhosta.

Kan jag föra vidare smittan om jag hälsar på andra hundar?
När vet jag att han är frisk?
Han har ingen feber och är inte påverkad mer än att han gnäller lite efter hostningarna. Låter som att han har väldigt mycket slem i systemet. Har inte spytt något men det är nära varje gång. Hostar mycket vid vila men vi vill ju att han ska vila för att det ska gå över. Gör vi rätt?

Jag blev rekommenderad att hunden skulle vila när den hade kennelhosta. Ska ta det lugnt. Man bör inte låta hunden träffa andra hundar från två veckor efter att hunden är symtomfri för att vara på den säkra sidan.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 654
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 382
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 443
Senast: Jamtland
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var värst vad allt blev konstigt i världen helt plötsligt… Och ungefär precis strax efter skiten träffade fläkten i det här landet...
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp