Bukefalos 28 år!

Kanelbullens dag

Åååh, vi har utbildning på jobbet så det lär ju definitivt bli kanelbullar då. :D Ser fram emot det.
 
Hur många kommer äta en kanelbulle den 4 oktober? Mer än en? Baka själv. Kan någon rekommendera de godaste (frysta) kanelbullarna.

Jag jobbar natt så om häktets kök tänker på nattpersonalen får jag kanske en bulle. Annars kan det kvitta. Föredrar andra bakverk. Tycker att det oftast är för mycket bulle och för lite klet men gillar smaken. Har gjort kanelbullekladdkaka någon gång, mycket godare.
 
Det ska finnas kanelbullar på kontoret imorgon, så jag kanske äter en. Men är inte så förtjust i kanelbullar faktiskt.
 
Igår hade de nybakta kanelbullar i en butik som jag gick förbi, och jag svor för mig själv. Hur kan något som luktar SÅ gott smaka så totalt oätbart? Om det är något jag försökt så är det att tycka om kanelbullar. Men nej. Antingen smakar de deg, eller så är de torra och tråkiga. Vaniljbullar däremot, det är gott! Och diverse annat fikabröd. Varför kan jag inte tycka om kanelbullar? Det är ju jättekonstigt, framförallt när de luktar så gott.
 
Kommer antagligen jobba hemifrån så det blir nog ingen bulle för mig.. Ids inte baka för att äta typ 1-2 stycken ^^ Dessutom är jag sämst på bullar. Kanske unnar mig en kardemummabulle till helgen istället :)
 
Här blir det hembakta till styrelsemötet på kvällen.
Men på jobbet blir det nog från Bageriet (som för övrigt gör de godaste semlor jag någonsin ätit)
 

Bifogade filer

  • 71787936285__234E82D9-E9AB-44C8-B195-ACDC3B41101B.jpeg
    71787936285__234E82D9-E9AB-44C8-B195-ACDC3B41101B.jpeg
    380,5 KB · Visningar: 33
Jag bakar kanelbullar en gång om året, till kanelbullens dag. Eller, viktigare än så, min dotters födelsedag som infaller samma dag. Jag tycker inte om kanel så övriga bullbak under året blir vaniljbullar.

Med det sagt så bakade jag årets kanelbullar i söndags och dom ligger i frysen. Funderar dock på att göra en omgång till idag för att ta med till jobbet och bjuda imorgon.

Mina bullar är dom bästa bullarna. Till och med bättre än mammas, och dom är inte dumma dom heller. Men jag föredrar som sagt vaniljfyllning.
 
Jobbet bjuder så självklart blir det bulle! Ibland brukar jag baka då det är makens favoritfika men det blir nog inte så i år. Däremot har svägerskan bakat så vi har bjudit in oss dit i helgen, hehe.
 
Igår hade de nybakta kanelbullar i en butik som jag gick förbi, och jag svor för mig själv. Hur kan något som luktar SÅ gott smaka så totalt oätbart? Om det är något jag försökt så är det att tycka om kanelbullar. Men nej. Antingen smakar de deg, eller så är de torra och tråkiga. Vaniljbullar däremot, det är gott! Och diverse annat fikabröd. Varför kan jag inte tycka om kanelbullar? Det är ju jättekonstigt, framförallt när de luktar så gott.

Det är som jag och konjak. Älskar lukten men att dricka :yuck:
 
Jag har lagt fram förslaget att make och dotter (snart 2 år) ska baka kanelbullar imorgon då de är hemma på eftermiddagen. Nu visar det sig att även jag är det med misstänkt covid så jag lär få supporta från sidan, det är svårt nog att typ hälla upp ett glas kranvatten med det lilla yrvädret kring fötterna 😄

För min del går det annars lika bra med köpebulle. Gärna lite underbakade.
 
Igår hade de nybakta kanelbullar i en butik som jag gick förbi, och jag svor för mig själv. Hur kan något som luktar SÅ gott smaka så totalt oätbart? Om det är något jag försökt så är det att tycka om kanelbullar. Men nej. Antingen smakar de deg, eller så är de torra och tråkiga. Vaniljbullar däremot, det är gott! Och diverse annat fikabröd. Varför kan jag inte tycka om kanelbullar? Det är ju jättekonstigt, framförallt när de luktar så gott.
Bageribullar och köpta bullar smakar otäckt.
Men en liten hembakt snurra kan jag nog nagga lite av.
 

Liknande trådar

Tjatter Vart i Örebro finns de godaste kanelbullarna? Tipsa om vilket kafe man borde gå till och äta en kanelbulle.
Svar
1
· Visningar
324
Senast: lizzie
·
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 679
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 796
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp