Bukefalos 28 år!

Kassakort.

Lilla

Trådstartare
Hur fyller jag i ett kassakort? Försöker läsa mig till det men det bara snurrar.
Jag har en tjänst på 33,75%
Jobbar mån 2,75, tisdag 2,75, onsdag 3, torsdag 3 och fredag 2.
Ska jag bara fylla i procenten?
Och ska jag fylla i lör och sön som arbetslös. ( Det stod ngt om att alltid fylla i dom också)
 
Som tanten säger så fyller man i timmarna man jobbar, de dagar man jobbar. Övriga dagar markerar man som arbetslös.
 
Som tanten säger så fyller man i timmarna man jobbar, de dagar man jobbar. Övriga dagar markerar man som arbetslös.
Jag jobbar ju mån-fre men bara deltid.
Ska jag ändå fylla i lör och sön som arbetslös?
Det står att man ska fylla i sysselsättningsgraden om man har bestämd % och att om man då fyller i timmarna så blir det dubbelt.
Jag blir tokig!
 
Jobbar du ex.vis 3 timmar må-fre så fyller du i 3 timmar de dagarna och markerar arbetslös över helgen.
 
"Sysselsättningsgrad
Om du har en anställning med fastställd veckoarbetstid ska du fylla i din sysselsättningsgrad.
Du ska endast fylla i din sysselsättningsgrad. Om du anger både sysselsättningsgrad och timmar blir det dubbelt"
 
Om du alltid jobbar exakt lika många timmar varje dag så fyller du i sysselsättningsgraden och inte timmarna om du hellre vill göra så.
 
Om du alltid jobbar exakt lika många timmar varje dag så fyller du i sysselsättningsgraden och inte timmarna om du hellre vill göra så.

Det står att man ska göra så. Bara fylla i sysselsättningsgraden. Och att man bara ska fylla i dagarna med timmar om man jobbar extra utöver vanliga tjänsten.
Hm. Det är inte bara bara....
 
När jag fick en ny anställning varje månad på en viss procent, fyllde jag bara i procenten längst ner. Det blir automatiskt rätt med helgerna när man gör så. Det var det enda jag behövde göra, det är lätt. Och det kvittar om man jobbar lika många timmar varje dag eller inte, de slår ut hela anställningen på ett genomsnitt.

Värre blir det när anställningen börjar eller slutar mitt i en vecka. Då får man ta fram miniräknaren, för då ska det skrivas timmar. Men inte faktiskt jobbade timmar, utan ett genomsnitt på din anställningsgrad/dag. Alltså om jag är anställd på 50%, och börjar min anställning på onsdagen: 40/50%=20 timmar. 20 timmar/5 dagar=4 timmar. Alltså kryssar man då i arbetslös mån och tis, och fyller i 4 arbetade timmar ons-fre. Arbetslös helgen. Och så ett kryss i den lilla rutan längst ned som säger "påbörjat en anställning/utbildning".
Jag var rätt sur på att jag fick ny anställning varje månad kan jag säga, på typ 63% och sånna där jobbigt udda procent.. Och jag kanske inte ens jobbade onsdagen egentligen, men på pappret så började min anställning då..

När man har en anställning på fast procent så fyller man bara i den procenten och sen är det klart. Sen blir det mertid när man jobbar extra, men det gjorde jag bara en gång så det minns jag inte hur man redovisade.
 
Senast ändrad:
Jag fyllde i faktiskt jobbade timmar första gången, men sen ville de ju ha ett anställningsbevis och då fick jag tillbaka att kassakorten var fel ifyllda och att jag bara skulle skriva sysselsättningsgrad.

Jag har lärarnas a-kassa och körde ju allt via datorn, och jag kan med iaf med dem rekommendera att skriva meddelanden via internetkassan. Man får snabbt svar och de skriver vad du ska ändra om du skickat in fel på något kassakort. Vilket jag typ gjorde varje gång i ett halvår innan jag fick kläm på det..
 
Jag fyllde i faktiskt jobbade timmar första gången, men sen ville de ju ha ett anställningsbevis och då fick jag tillbaka att kassakorten var fel ifyllda och att jag bara skulle skriva sysselsättningsgrad.

Jag har lärarnas a-kassa och körde ju allt via datorn, och jag kan med iaf med dem rekommendera att skriva meddelanden via internetkassan. Man får snabbt svar och de skriver vad du ska ändra om du skickat in fel på något kassakort. Vilket jag typ gjorde varje gång i ett halvår innan jag fick kläm på det..

Jag jobbar 33.75% mån-fre. Dock inte lika många timmar varje dag.
Men då ska jag alltså skriva procenten bara?
Men fre och lör som jag inte jobbar ska jag skriva arbetslös då eller bara låta det va?
 
Vad jag minns så behöver man, om man sitter vid dator, inte ens kryssa i arbetslös på helgerna för det blir det automatiskt när du fyller i sysselsättningsgrad.
Jag jobbade inte heller lika många timmar varje dag, och inte ens något varje dag. Jag kunde ha en anställning på 63% som sträckte sig över 3,5 vecka typ. Vissa dagar jobbade jag 8 timmar, vissa dagar 2 och andra dagar jobbade jag noll timmar. Men ändå skulle jag bara fylla i 63% längst ned. Förutom när anställningen slutade/började mitt i veckan, då är det genomsnittliga timmar.
 
Det här med att kryssa i helgerna är jag dock inte säker på, men vad jag minns så gjorde jag inte det. Datorn säger ju också till om du missat kryssa i någon dag, och jag tror som sagt att man bara fyller i sysselsättningsgrad där nere så är det klart.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
832
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp