Bukefalos 28 år!

Katt med sår/eksem på huvudet

H

havreknas

Någon som vet vad det kan bero på?
Kissen är en katt som både är ute och inne och som denna sommar och förra sommaren fått sår på huvudet (typ strax ovanför ögonen och under öronen). Det ser ut som när en sårskorpa lossnat men vi har inte sett att katten ens haft någon sårskorpa. Katten verkar inte så superbesvärad av såren men det har blivit mer och mer. Förra sommaren försvann såren efter ett tag men nu känns det som att det är dax att uppsöka veterinär snart. Tänkte bara höra med er först...
I samma hus finns en annan kattkompis som inte fått samma sår. Kan det vara någon typ av allergi?
 
Sv: Katt med sår/eksem på huvudet

Hon äter samma foder på vintern också. Men det kan alltså vara det även om hon bara får symtom på sommaren?
 
Sv: Katt med sår/eksem på huvudet

Så där tycker jag ofta det blir på våra katter när de har varit och slagits.
Man ser inga sår, men huxflux tappar dom en stor tuss päls som sitter i en skorpa men inte ett märke på huden.
Ofta på huvudet och runt halsen
 
Sv: Katt med sår/eksem på huvudet

min ena har exakt samma. han har alltid haft tunn päls där, och vi misstänker att det är en reaktion på knott eftersom han är väldigt mkt utomhus. sår blir det pga han kliar sig. jag rensar och smörjer det med sårsalva.

han har inte bytt foder.
 
Sv: Katt med sår/eksem på huvudet

Jag har en honkatt med samma problem.
Vad gör du rent med och vad för salva använder du?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 066
Övr. Katt En okänd katt har börjat spendera mer och mer tid på min veranda (ungefär 7 dagar) och jag börjar fundera på om den är vilsen eller om...
Svar
15
· Visningar
1 479
Senast: Kimson
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 742
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp