Bukefalos 28 år!

"Kattsäkra" balkongen?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

bollen__

Trådstartare
Hur har ni gjort för att kattsäkra era balkonger?
Vi har ingen egen katt just nu men är väldigt ofta kattvakt åt min mors kisse. Där vi bodde tidigare så bestod själva balkong"väggarna" av plåt, så vi satte helt enkelt upp kompostgaller i öppningen.
Men där vi bor nu är balkongens räcke av "pinnar" och det är tre sidor öppna.
Jag har sett att ex. Trixie har ett nät och pinnar så man kan spänna upp utan att borra i grannens balkong.. Någon som har erfarenhet av deras nät?
Visa gärna bilder hur ni har gjort så jag får lite idéer!
 
Sv: "Kattsäkra" balkongen?!

Trixies nät ska inte vara helt hållbart har jag hört, men har man en katt som inte klättrar funkar det nog bra ändå.
Ska du ha nått som ska sitta uppe hela tiden, eller vara möjligt att ta ner?
 
Sv: "Kattsäkra" balkongen?!

Jasså, det lät ju lite osäkert. Hon klättrade aldrig på förra balkongen men det var ju hälften plåt där. Är det bara kompostgaller så klättrar hon, så då kanske inte Trixies nät är så bra då.
Det hade ju egentligen varit skönt om det gick att ta ned eftersom hon bara är hos oss någon gång i månaden, men samtidigt så kanske det är enklast att göra om det får sitta kvar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 614
Övr. Katt Hej alla, Jag har två katter som är under året gamla. Vi bor i hus i ett vanligt villaområde och har en trafikerad väg 50 meter bort...
Svar
14
· Visningar
6 604
Senast: Daimstruten
·
Katthälsa Jag har precis flyttat till lägenhet och ska skaffa två sambos i form av busiga kattflickor. De kommer få gå i koppel men vill gärna ha...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Jozelle
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp