Bukefalos 28 år!

Kattsand överallt!

Ok, nämnde det för min man. Nu har han googlat var man hittar den billigaste dörrmattan så imorgon köper vi en dörrmatta för tio kronor att ha på toaletten :D
Om ni har nära till Bauhaus har de dörrmattor ”på rulle” så att man kan köpa så stor man behöver.

Jättebra mattor. Min erfarenhet är att de vanliga ”kattlådemattorna” är för små för att göra nytta. Även ”vanliga” dörrmattor är för små. Min är 120*180 cm och storleken i detta fall gör verkligen skillnad.
 
Om ni har nära till Bauhaus har de dörrmattor ”på rulle” så att man kan köpa så stor man behöver.

Jättebra mattor. Min erfarenhet är att de vanliga ”kattlådemattorna” är för små för att göra nytta. Även ”vanliga” dörrmattor är för små. Min är 120*180 cm och storleken i detta fall gör verkligen skillnad.
Alltså, toaletten där lådan står är liten. Lägger vi in en stor matta blir det som heltäckningsmatta på toan ju.

Det jag behöver hindra är att sanden ens lämnar lådan. Funkade bra med takingång, men då var det någon som protesbajsade på golvet..
 
Okej? Så antingen dammsuga varje dag eller dammsuga varje dag?

Nej, men antingen ha en matta och dammsuga mer sällan eller ingen matta och dammsuga mer ofta.
Det finns inga mirakellösningar på detta, och eftersom din katt inte vill ha den bästa lösningen får man ta den näst bästa.
 
Nej, men antingen ha en matta och dammsuga mer sällan eller ingen matta och dammsuga mer ofta.
Det finns inga mirakellösningar på detta, och eftersom din katt inte vill ha den bästa lösningen får man ta den näst bästa.

Fast även med matta måste jag ju dammsuga dagligen om jag inte hittar en lösning för att hålla sanden i lådan.
 
Har du testat pellets?
Mina katter är också kräsna med olika sand men älskar pellets. Dessutom är det billigt och ingenting alls utanför. 🙏
Värt att testa en säck åtminstone.
 
Har du testat pellets?
Mina katter är också kräsna med olika sand men älskar pellets. Dessutom är det billigt och ingenting alls utanför. 🙏
Värt att testa en säck åtminstone.
Ja, Maggan störtvägrade pellets. De andra två accepterar det men Maggan säger nej och kissar på heltäckningsmattan...
Använder Cats best (växtbaserat) idag. Försökte blanda i lite pellets men det är som att det blir en för stor förändring för hennes toarutiner ändå.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 859
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 737
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag har varit iväg på en "minisemester" i några dagar, utan katterna. När jag kom tillbaka berättade mina föräldrar att den kattsäng jag...
Svar
4
· Visningar
1 194
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Nu har jag tröttnat lite på mitt PeeWee-strö och vill kolla igenom marknaden igen. Jag vill gärna ha något som klumpar sig, men som inte...
Svar
9
· Visningar
3 147
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp