Bukefalos 28 år!

Kattsand överallt!

sthu

Trådstartare
Jag blir så trött på all sand på golvet!

På grund av protesbajsande på golvet bytte vi från en låda med takingång till en vanlig utan lock. Nu är det visserligen inget bajs på golvet längre, men sand på halva övervåningen.

Jag har tröttnat på att dammsuga två gånger om dagen och vill ha tips på var jag kan göra för att minska mängden sand som hamnar i dammsugaren.

Lådan står på en liten toalett med hög tröskel och heltäckningsmatta utanför.
 
Jag har mina lådor i hallen och har lagt bergogolv i den delen. Har hjälpt mycket, även om det inte är 100% bra.
20200523_112359.jpg
 
Kolla lite olika recensioner?
Varför skulle det vara ofräscht?

Jo, jag kan lägga recensioner tills ögonen blöder. Provade en matta från djuraffärer som fått jättebra betyg. Totalt värdelös.

Tänker att det hamnar kiss på (om inte annat från katterna).
 
Jag hoppas inte ni kissat på golvet 😂
Det går ju att tvätta 😊
Många mattor har ju gummi av något slag på baksidan, det smular sönder i maskinen är min erfarenhet.

Jag tycker nog att matta precis framför toaletten känns ofräscht ändå..
 
Många mattor har ju gummi av något slag på baksidan, det smular sönder i maskinen är min erfarenhet.

Jag tycker nog att matta precis framför toaletten känns ofräscht ändå..

Jag tänkte inte i maskinen 🙄😂
Zooplus har ett gäng olika.
Personligen tycker jag det är mer ofräscht med kattsand i hela huset. Men det var bara ett förslag, tänker inte tvinga dig 😊
 
Jag tänkte inte i maskinen 🙄😂
Zooplus har ett gäng olika.
Personligen tycker jag det är mer ofräscht med kattsand i hela huset. Men det var bara ett förslag, tänker inte tvinga dig 😊
Men orka handtvätt :D då dammsuger jag hellre.
Ska prova med backen först, annars blir det någon form av golv-relaterad lösning.
 
Ok, nämnde det för min man. Nu har han googlat var man hittar den billigaste dörrmattan så imorgon köper vi en dörrmatta för tio kronor att ha på toaletten :D
 
Jag blir så trött på all sand på golvet!

På grund av protesbajsande på golvet bytte vi från en låda med takingång till en vanlig utan lock. Nu är det visserligen inget bajs på golvet längre, men sand på halva övervåningen.

Jag har tröttnat på att dammsuga två gånger om dagen och vill ha tips på var jag kan göra för att minska mängden sand som hamnar i dammsugaren.

Lådan står på en liten toalett med hög tröskel och heltäckningsmatta utanför.
Jag har LitterLocker då jag som du tröttnade på att få elände med sand utanför lådan.
litterlocker-kissan-hiekkalaatikko-32.jpg

Den funkar väl i princip som de backar man läser om som förslag här men färdig istället om man vill köpa en istället och vara säker på att den blir snygg :angel:
Ryggen är lite högre än fram och sidorna är höga som du ser på bilden. Och det hjälper mycket, jag blev förvånad över hur stor skillnaden blev!
Numera är det mera sällsynt att jag får sand under fötterna, enstaka korn isåfall, det är bara ludd och päls istället :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 859
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 744
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag har varit iväg på en "minisemester" i några dagar, utan katterna. När jag kom tillbaka berättade mina föräldrar att den kattsäng jag...
Svar
4
· Visningar
1 194
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Nu har jag tröttnat lite på mitt PeeWee-strö och vill kolla igenom marknaden igen. Jag vill gärna ha något som klumpar sig, men som inte...
Svar
9
· Visningar
3 147
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Var vill vi bo?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp