Bukefalos 28 år!

Kattskopshelvete

Acer

Trådstartare
Kan någon snälla förklara för mig varför varenda satans kattskopa har dom här idiotiska piggarna på undersidan? Dom verkar bara finnas där för att samla ihop klumpigt kattpiss som fastnar och driver mig till vansinne! :rage:

Är det big-dog som konspirerat in sig på kattskopemarknaden för att göra livet till ett dagligt helvete för kattägare?

/En som är less på att skaka och skrapa port kattpiss från skrapan som skall skrapa bort skiten! :banghead:
 

Bifogade filer

  • 719022.jpg
    719022.jpg
    21,2 KB · Visningar: 89
Vad är det för skopor ni har och vart får man tag på dom? Jag har börjat snegla in mig på sådana i metall men dom kostar ju lite konstiga pengar för ngt man plockar.. bajs med.. Men det kanske är värt det. Men dom får absolut inte vara sladdriga!

Annars är dom enda utan piggar jag hittat konstiga former som gör det jobbigt att gräva med. Liksom lite tjocka och korta. Det ogillar jag.
 
Vad är det för skopor ni har och vart får man tag på dom? Jag har börjat snegla in mig på sådana i metall men dom kostar ju lite konstiga pengar för ngt man plockar.. bajs med.. Men det kanske är värt det. Men dom får absolut inte vara sladdriga!

Annars är dom enda utan piggar jag hittat konstiga former som gör det jobbigt att gräva med. Liksom lite tjocka och korta. Det ogillar jag.
Jag har en Beco Scoop och en i rostfritt. Den rostfria är inte en sån där sladdrig utan en väldigt rejäl. Har köpt på Supercat.se och Zoo.se
 
Senast ändrad:
Min skopa borde vara bra många år vid det här laget, köpte den nog när de äldre katterna var små och de fyller 12 i år… 🤔 Men det är inget fancy alls, typ Biltema eller Ica.
 
Jag har en Beco Scoop och en i rostfritt. Den rostfria är inte en sån där sladdrig utan en väldigt rejäl. Har köpt på Supercat.se och Zoo.se
Hittar inte dessa annat än i plast, och då är dom för korta tycker jag. Är dom rostfria i samma utformning?
 
Det här är den jag har i rostfritt, längre än de i plast: https://www.zoo.se/katt/produkter/litter-scoop-stainless-steel

Det här är beco scoop i hårdare ris- och plastkomposit, lite kort men mycket stadigare än de i plast: https://www.supercat.se/kattlador/beco-scoop-spade.html
Alltså jag är kinkig med utformningen. Har lite förkärlek till den klassiska formen. Men vad som helst är bättre än taggjäklarna. Skall nog testa något sådant här. Tack!
 
Vad är det för skopor ni har och vart får man tag på dom? Jag har börjat snegla in mig på sådana i metall men dom kostar ju lite konstiga pengar för ngt man plockar.. bajs med.. Men det kanske är värt det. Men dom får absolut inte vara sladdriga!

Annars är dom enda utan piggar jag hittat konstiga former som gör det jobbigt att gräva med. Liksom lite tjocka och korta. Det ogillar jag.
Jag har olika formade. Jag kommer inte riktigt ihåg var de är köpta men jag gissar arken zoo, crt zoologiska, biltema.
Jag gillar inte heller piggarna! Jag vet att den första gick jag och letade efter i några butiker.

Tillägg: Kollade zooplus nu och där fanns några stycken.
 
Jag har olika formade. Jag kommer inte riktigt ihåg var de är köpta men jag gissar arken zoo, crt zoologiska, biltema.
Jag gillar inte heller piggarna! Jag vet att den första gick jag och letade efter i några butiker.

Tillägg: Kollade zooplus nu och där fanns några stycken.
Nej dom har alla piggar förutom kanske den med runda hål men den mår jag lite illa av :o
Har samlat på mig ett antal andra från diverse sidor nu så jag får återkomma med någon slags review I guess :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Steralisering
  • Tjockistråden 3
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp