Bukefalos 28 år!

kindkedja till pessoa

A

Alpin87

har köpt ett nytt bett. ett rakt gummiklätt pessoa med endast en ring nertill. har en kindkedja som går att ''spänna'' fast i ringarna och visst borde den gå att använda till det här utan problem.

vad har ni för erfarenhet av kindkedja till pessoa?
 
Varför inte köpa ett stångbett i stället om det är hävstångseffekt du är ute efter? Det hade väl i så fall varit lämpligare att köpa en jaktstång eller ett pelham?

Att köpa ett pessoa och sätta på en kedja är som att banka i skruvar i väggen med hammare, visserligen går det men det är bättre att använda rätt verktyg...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 094
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 138
Senast: Fazeem
·
Utrustning Ponnybus behöver ett nytt bett. Kruxet är att hon inte riktigt gillat bett tidigare. Nu har tandläkaren åtgärdat rejäla hakar och jag...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Lemeie
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp