Bukefalos 28 år!

Kissar där andra hunden ätit

Iidaa

Trådstartare
Jag har två hundar, av samma ras, Norsk älghund Grå, ena är 10 år och den andra är 10 månader.
Dom går bra ihop förutom att valpen är på gammhunden hela tiden, drar han i svansen och benen osv.

Men nu på senare tid så har jag märkt att valpen kissar där andra hunden har ätit, första gången var i en matskål efter att gammhunden hade ätit upp, och andra gången var på mattan efter att dom hade fått ett tuggben, och då kissade han där gammhunden hade legat och tuggat på benet.

Så nu undrar jag varför valpen gör så ?
 
Sv: Kissar där andra hunden ätit

Ingen aning, men båda mina hanar har, när det varit unga och förvirrade (runt könsmognad) kissat i andra hundars matskålar :angel:
 
Sv: Kissar där andra hunden ätit

Markerar kanske?

Mina har aldrig gjort så. Jag har andra omgången far o son nu. Däremot kan den yngste (snart 4 år) fortfarande dra den gamle (12½ år) i nackskinnet när han har gått o lagt sig. Den gamle säger inte ifrån utan ignorerar bara, så han slutar snabbt igen. De har aldrig rykt ihop, på sin höjd morrar nån lite om man vill vara ifred för den andre. Lite roligt är det att se att den lille gör likadant, ignorerar, mot busiga valpar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
831
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 616
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 032
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Hur stort behov har hundar av att umgås/bo med andra hundar? Jag tycker att min hund verkar lite nedstämd ibland (sjukdom/skada helt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 839
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp