Påfrestande problem med min hund

Motionsmässigt så låter det som att hunden behöver mer rörelse. Med hänsyn till raserna i honom så räcker det nog med att ni byter en av dom korta promenaderna till en långpromenad på i vart fall en timme.

Andra enkla saker att göra om hunden är matintresserad är att låta hunden söka efter sin mat (alltså söka/jobba för sin frukost och middag). Nu är detta lättare att göra ute men det går att göra även inomhus.

Rekommenderar också varmt att du kollar på hundkurser i din närhet, tex vardagslydnadskurs och hundmöteskurs låter som en mycket bra kurs för er.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 689
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 300
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 861
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp