Bukefalos 28 år!

Kläder på dressyrclinic

hastskotare

Trådstartare
Jag och lillhästen ska rida på en dressyrclinic om ett par veckor och eftersom jag är av den nojjiga sorten som vill ha allt planerat har jag redan funderat på garderoben. :p

Hur tycker ni man ska klä sig? Hel, ren och snygg och prydlig är vi alltid men hur "proper" bör man se ut?
Hästen ska ha vita lindor och schabrak, bör jag knoppa?
Måste jag kränga på mig de vita ridbyxorna också? :eek:
 
Beror på hur stort det är. Så här såg jag och Fanta ut på en grej i somras. Hon var mer fixad än mig, men så var det hon som skulle skina också..

DSC_3497.jpg
 
Jag hade flätat hästen och haft vita byxor. Mörk tröja/väst på överdelen.
 
Jag hade inte heller kört vita ridbyxor, men kanske marin, beige, grå, brun eller liknade lite neutral färg. Hellre vitt på överdelen då, vit piké eller mörk tröja över vit krage beroende på hur varmt det är.

Knoppar eller inte hade jag nog tagit det som hästen passar bäst i! Är ni flera som ska rida på clinicen kan ni ju försöka snacka ihop er så att ni är ungefär lika mkt "uppklädda".
 
Det beror på hur stor clinicen är med hur mycket publik. Är det tex för Patrik Kittel i Scandinavium är det vita ridbyxor, knoppar och vita lindor med snygg stilren tröja/skjorta. Är det hemma i ridhuset för en halvkänd gästtränare hade jag haft knoppar och sen en snygg matchande outfit i typ marin/sand/grått på mig och häst.
 
Är ingen jätteclinic ala Kittel men stor för vår klubb och ganska mycket folk utifrån.
Verkar som om många inte tycker vita ridbyxor, tack och lov för det :p Hyser en hatkärlek för dessa brallor och skippar de gärna.

Min tanke var mörka brallor och något mörkt upptill, kanske vit krage. Pålle får bli snygg med vita lindor och vitt schabrak. Älskar ju henne i knoppar, kanske är overkill?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 379
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Sen sonen var ungefär 2,5 år har kläder varit ett enormt issue här hemma. Började med att han inte ville ha på sig nya kläder som han...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
34 988
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 693
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp