Bukefalos 28 år!

Sparvoga

Trådstartare
Har funderat på att prova klippa min lilla pålle. Han är ju inte jätte långhårig men han blir fort svettig i ridhuset. Är det dumt att klippa nu? Han har aldrig varit klippt förut (bara 5år) så jag tycket att det vore bra om han fick blir klippt, som träning. Men man kanske inte behöver klippa hela hästen? Några tips o förslag från er med erfarenhet. Jag har dock klippt många hästar men dom har sett ut som isbjörnar....
 
Jag tycker inte att du ska tveka det är inte försent!Om du inte vill klippa hela hästen så ta filtklippning det har jag på en av våra hästar funkar fin fint hon blir inte ens svettig förutom vid hårdare pass.
 
Som sagt, det är inte för sent. Jag brukar ofta använda mig av spårklippning. Man kan säga att man klipper hela undersidan, förrutom benen på hästen. Och lämnar påäsen uppe på ryggen o övre delen av halsen. :)
 
Jag tycker inte han är för ung en stallkompis till mig hon klippte sin 3,5 åring :banana:
 
Nä, för ung är han inte. Tänkte mest som träning, finns inget värre än gamla hästar som inte går att klippa....
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 210
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 311
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 632
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp