Klisterspray o blanka stövlar?

FT_ryttare

Trådstartare
vart?? hur??
I helgen då jag var i danmark o kikad epå nationell GP dressyr så såg jag några spruta på nån spray på sadlarna innan dom satt upp.. min tränare upplyse mej om att de var klister.. vart kan man hitta sånt o funkar d???
o så va d ju vissa som ahde stövlar som d gickatt spegla sej i.. hur gör man för o få en sån blank yta??????

kan nån hjälpa mej?
 
Mitt träns blev sånt efter att jag smörjt med Ekols läderbalsam :crazy: :smirk:
 
på stenbergs läder finns sån "klisterspray"spray, jag har inte testat så jag vet inte hur det känns men det används inom dressyren och det är förhållandevis många som använder det..
 
"o så va d ju vissa som ahde stövlar som d gickatt spegla sej i.. hur gör man för o få en sån blank yta??????"

hårspray
 
Blanka stövlar får du om du använder svart skokräm och polerar som en liten idiot med en nylonstrumpa och ALDRIG NÅGONSIN låter dina stövlar komma i närheten av sadeltvål!
 
satt o funderade över det därmed blanka stövlar o var inne på silikon spray eller hårsspray..
men tro rinte att stövlarna mår såååå bra av d.. :crazy:
skokrän har funkat rätt bra för mej men d bli inte så blankt som vissa i danmark hade,, men om man har på skokrän först som skyddande lager o sen hårspray???!!! va tror ni om d ?
Var ligger stenbergs läder då??

kram
 
Aldrig aldrig att jag skulle satt hårspray på läderstövlarna. Borde ju garanterat förstöra dem! Nej, är nog som någon sade den beprövade metoden med skokräm och gnuggning som gäller. Det sade de även till mig när jag köpte stövlarna! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp