Knäckt havre?

I

__Ida__

Vad menas med knäckt havre?? Finns det fler olika typer av havrepreparering? :confused:
Mvh
 
Mäste erkänna att jag aldrig hört om knäckt havre :confused: Var har du hört om eller sett det?
 
Knäckt havre är "lättkrossad" havre. Du har inte plattat till den helt utan bara knäckt upp skal och kärna.

Något mellan hel och krossad havre ungefär.
 
Det står att kraftfodret fibergi innehåller "knäckt" havre och korn. Är det någon som vet vad det innebär med "knäckt" havre och korn. Vad är det bra för? Blir hästarna mindre pigga?? (Har hört). :confused:
 
Jaha...de kan allt hitta på, nytt ord för "grovkross" alltså
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 235
Senast: Silje
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Empalie
·
Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
991
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har googlat men inte hittat mer en Distriktsveterinärerna. Finns det inga hästkliniker alls? Hur hittar man en bra veterinär när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 045
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp