Knäckt havre?

I

__Ida__

Vad menas med knäckt havre?? Finns det fler olika typer av havrepreparering? :confused:
Mvh
 
Mäste erkänna att jag aldrig hört om knäckt havre :confused: Var har du hört om eller sett det?
 
Knäckt havre är "lättkrossad" havre. Du har inte plattat till den helt utan bara knäckt upp skal och kärna.

Något mellan hel och krossad havre ungefär.
 
Det står att kraftfodret fibergi innehåller "knäckt" havre och korn. Är det någon som vet vad det innebär med "knäckt" havre och korn. Vad är det bra för? Blir hästarna mindre pigga?? (Har hört). :confused:
 
Jaha...de kan allt hitta på, nytt ord för "grovkross" alltså
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej allihopa! Är spekulant på ett hus som är perfekt på många vis bordet från att vi har ett jordbruk ca 100m bredvid huset. Har sökt...
Svar
16
· Visningar
1 300
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 471
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 237
Senast: Silje
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp