Bukefalos 28 år!

Knäproblem?

Sar24BB66

Trådstartare
Hejsan! Ikväll hände en konstig grej med mitt ena knä som också hänt förut, blir lite svårt att förklara men ska försöka, hoppas ni förstår vad jag menar. Det kändes som om det utan anledning (jag stod typ stilla) plötsligt gick liksom för långt bakåt, och det högg till och gjorde ordentligt ont just den sekunden. Efter det känns knäet instabilt på nåt sätt. Jag kan räta ut det, men vill helst inte stå med knät rakt eftersom jag är rädd att det "far bakåt" (?) igen och hugger till. När jag försiktigt testade att trycka knäna bakåt med händerna när jag stod upp märkte jag att i det friska knät tar något ganska snabbt emot bak i knät som säger stopp, knät går inte bakåt längre, så som det ska vara, men i det här "sjuka" knät är den "stoppkänslan" borta, det känns som om jag kan trycka knät bakåt hur långt som helst. Också när man står rakt och trycker knäna bakåt (med hjälp av muskulaturen kring knäna, utan att använda händerna), känns det i ett friskt knä som om man trycker det mot något, men detta något känns inte alls i mitt "sjuka" knä, inget tar emot liksom. Det gör inte ont, och jag kan böja och sträcka det normalt. Detta har som sagt hänt flera gånger tidigare, och varje gång har knät gått till det normala igen efter nån timme eller högst en dag. Varför det känns lite fånigt att gå och visa det till en läkare, då det troligen är normalt då igen och de kanske inte hittar något. Så tänkte höra här om någon skulle ha en aning om vad det kan vara frågan om, kanske har erfarenhet av något liknande?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 792
Senast: Stefffie
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 213
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp