"Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

BandyBoy

Trådstartare
Hejsan!

Tänkte bara göra ett litet inlägg om hur trevligt distans verkligen kan vara!!! :D När vi red vår första PP-ritt vid Billingeritten tidigare i år, blev vi 4 i den första startgruppen så nöjda med varandras sällskap att vi bestämde oss för att rida tillsammans någon mer gång :laugh:

Idag gjorde vi slag i saken och samlades hemma hos mig (strax utanför Skövde) för en ritt på ca 1,2 mil. Vi kan kalla ritten för "knutna-kontakter-ritten -08" :p Det var tre från "startgruppen" som red, jag, Tezzie82 och Idahoo, samt Idahoo´s syster som fick låna min sambos häst. Min sambo, som egentligen tillhörde den där trevliga startgruppen på Billinge, mötte upp halvvägs ute i skogen med grillad korv! :D Låter inte det som en toppendag, så säg?! :banana:

Distans knyter band! Var riktigt kul att rida med er, Tezzie82 och Idahoo och "syster Idahoo", i dag! Hoppas det blir fler gånger - om inte annat så kanske vi kan be att få starta ihop om vi rider fler PP eller vid någon CR?!

kram på er - hoppas det gick bra på hemfärden! :)

ps. Bild kommer så småningom... sambon har råkat åka i väg med kameran när jag skriver detta... :angel:

/Sofia och Bandy
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

hejsan :D det var superkul idag! detta måste vi verkligen göra om. nästa gång ska jag prova en pullarnosgrimma och martingal å se om det hjälper :angel: allt gick fint på hemvägen och Nurmi var glad över att få komma ut ur transporten och till sina tjejer. hoppas att det gick bra med lastningen av jessan sen.

korven var uppskattad även om Nurmi blev besviken av att bara få bröd :rofl:

// Therese och Nurmi
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Hej på er !

jag måste säga att detta lät väldigt trevligt :D Du sa att du bodde i SKövde? du bor vi ju (i distans sammanhang) nära varanda, jag bor uppe mot Uddevalla. Planerar ni fler ritter så får ni gärna höra av er, vi kankse skulle kunna träffas här uppe ?

kram Sanna och Jesilah
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Ja, det klart att det blir fler ritter! Vi får väl ta en tur ner till Therese nästa gång kanske? Eller ta en tur upp till sjön hos mig?

Haha, jo hemresan gick smärtfritt ;) Hon var inte alls så bråkig i transporten på vägen hem som skönt var!
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Ja, fler träffar får det lov att bli!
Här kommer det bilder så länge!

080921_1.jpg

fr.v: jag och Bandy, Maria och Bento, Idahoo och Vadjessa, Tezzie82 och Nurmi!

080921_2.jpg


...de där ridbilderna jag hade önskat från sambon hann han nog inte med... han hade väl full sjå att försöka få elden grillbar tills vi kom... och det vet vi ju hur det gick med det :angel: :grin:
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Nurmi och jag, vi blir alltid lika bra på kort :angel:

vad menar du? korven var ju iaf ljummen :o:rofl:
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Vad fina ni är! Jätterolig idé! Hoppas att ni får fler lyckade träffar!
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Vad fina korten blev! :laugh:

Vad sägs om en helg hemma hos mig någon gång under oktober månad?

Skicka gärna över korten till mig!
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

Låter som en toppenidé med en helg i oktober!

Jag har fått en annan idé också... ska jag höra med Jenny, hon jag ringde till ang lastningen, om hon vill hålla kurs för oss i det? Jag vet att hon kan hålla kurser, men jag vet ju såklart inte om hon vill och kan... Kan kolla lite om, hur, när, var och "hur mycket det kostar" om ni vill?! Jag vill ju även lära mig att lasta Bandy själv, så jag tror det kan bli något som passar alla... ? Bra idé - eller ska jag skrynkla ihop den och basketa ner den i papperskorgen? :D :angel:

...kunde ju vara tillfälle om vi fick ihop det samtidigt som vi träffas hos Ida, liksom... :laugh:

Tezzie82 - om du PM:ar mig din mailadress så skickar jag gärna bilderna även till dig... om du vill ha dem! :D
 
Sv: "Knutna-kontakter-ritten" - hört talas om den?

En kurs vore jätte bra. Känner att man vill gärna få tips och idér om just lastning. Då man lätt kör fast.

Blev tyvärr ingen träningsritt nästa helg, så alla som vill och kan får gärna komma hem till oss istället så tar vi en tur!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp