Bukefalos 28 år!

Kön på kattungar?

Sv: Kön på kattungar?

Vilken skulle du säga är hona och vilken hane?

/snurpe
 
Sv: Kön på kattungar?

Jag skulle säga att 1an är hona och 2an är hane. Du kan känna lite försiktigt efter testiklar där bak, det fina med katter är liksom att hanarna i regel föds med testiklarna på plats.:D
 
Sv: Kön på kattungar?

Aha, för ett ögonblick hade jag som gissning att ettan var hane och tvåan hona. Jag har kunnat se tidigare, men nu är jag helt ute och cyklar och känner mig osäker. Nu när jag tittar på bilderna igen ser ju faktiskt ettan ut som en hona. Men tvåan hane alltså? (tvåan är avsevärt större också). Ska känna lite där bak när barnen är nattade :D

/snurpe
 
Sv: Kön på kattungar?

Du är helt annat än ensam. På kattforumet tycker alla att det är två honor :)

/snurpe
 
Sv: Kön på kattungar?

Jag röstar också på två honor. Lite svårare att se på kattunge två i och med teckningen men jag tror att det är en hona ändå.
 
Sv: Kön på kattungar?

Gissar också på två honor. men annars brukar jag tycka att det är enklast att könsbestämma direkt när de är pyttesmå, alt senare när de är större än dina.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver hjälp med kön på mina kattungar, först ut är denna. Är de en flicka? ❤️
Svar
8
· Visningar
727
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Joel
·
Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 855
Senast: Liten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp