Kön kattungar

SMM

Trådstartare
Behöver hjälp med kön på mina kattungar, först ut är denna. Är de en flicka? ❤️
IMG_4639.jpeg
 
Lite lurigare bild, ser lite ut som ett utropstecken? Isf är det en pojke.

Tvärtom brukar jag beskriva det: en hona ser ut som ett upponervänt utropstecken, medan en hane är ett kolon: två runda med större mellanrum.

Båda två ser ut som rätt tydliga honor i mina ögon (men det är lättare när de är helt nyfödda, jag har på fem kullar aldrig felbedömt en unge från början även om jag sen tvekat vid ett par tillfällen när de växer).
 
Tvärtom brukar jag beskriva det: en hona ser ut som ett upponervänt utropstecken, medan en hane är ett kolon: två runda med större mellanrum.

Båda två ser ut som rätt tydliga honor i mina ögon (men det är lättare när de är helt nyfödda, jag har på fem kullar aldrig felbedömt en unge från början även om jag sen tvekat vid ett par tillfällen när de växer).
Sorry, länge sedan jag hade småttingar nu. :o
 
Den andra ser ut som en hona, den första skulle kunna vara en hane, lite svårt att se på bilden. Är det ett lite längre avstånd mellan anus och könsöppning på den övre, och om könsöppningen är mer rund än avlång så är det en hane. Vad roligt med kattungar😻!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 524
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Joel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 849
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp