Bukefalos 28 år!

köp av träningssadel

jib

Trådstartare
Jag skall köpa en träningssadel till mitt hbl. Vad ska jag tänka på? Har tidigare haft en med halvbom, vad är skillnaden mellan hel och halvbom? Vilket är att föredra?
 
Sv: köp av träningssadel

Jag hade satsat på en lädersadel med någonslags bom i alla fall, bomsadlarna fördelar trycket bättre än de bomlösa (som av någon anledning är väldigt populära i Sverige).
 
Sv: köp av träningssadel

Jag hade satsat på en lädersadel med någonslags bom i alla fall, bomsadlarna fördelar trycket bättre än de bomlösa (som av någon anledning är väldigt populära i Sverige).

Mmm...
Den sadel som jag tyckt varit mest förekommande hos tränarna inom galoppen har varit Gibson halftree. Den är ju inte bomlös (halvbom). Och anledningen till det är att den passar fler hästar än de med helbom. Blir ju lite besvärligt om man inte har en sadel som passar alla hästar man har i träning. Har aldrig sett någon bomlös sadel inom galoppen...

https://www.gibsonsaddlers.com/product/gibson-half-tree-exercise-saddle-001sd/#.UXLAQ0oleME

Även Zilco´s träningssadlar har halv eller helbom...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
445
Senast: Keb71
·
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: monster1
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 876
Senast: orkide
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 285
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp