Bukefalos 28 år!

Köpa flygresa, is i magen?

Amk

Trådstartare
Det finns många resvana bukefalister vad jag flrstått, och nu behöver jag era bästa tips gällande att köpa flygresa. Vi funderar på att åka till antingen Costa Rica eller Panama i oktober, men jag tycker att biljetterna är dyra. För några veckor sedan låg de runt 7000 kr per person, nu närmare 10 000. Brukar priserna variera mycket, så att jag gör bäst i att avvakta och se om de sjunker?

En sak som jag finner mycket märklig är att det just nu är billigare att resa till Costa Rica än till Panama, trots att du då först flyr till just Panama för att där ta en tredje och sista flight till Cista Rica. Hur sjutton kan det bli billigare än att bara flyga de två första sträckorna? Det verkar i så fall som att man gör smartast i att boka resa till C R men skippa den sista delsträckan och stanna i Panama. Märkligt!?
 
Har ingen länk till någon studie just nu men det tar gjorts undersökningar på att flygbiljetter är billigast 3 månader före avresa och på torsdagar (om jag kommer ihåg rätt med dagen). När ska ni åka? :)
 
Jag har hört att priserna kan höjas om man söker på samma resa flera gånger men vet inte om det är en myt eller inte. Testa rensa cookies alternativt använd annan dator/annat nätverk och sök igen? Kollade lite snabbt för skojs skull och hittade t&r Stockholm-Panama för 6100:- (5-19 okt).
 
Har ingen länk till någon studie just nu men det tar gjorts undersökningar på att flygbiljetter är billigast 3 månader före avresa och på torsdagar (om jag kommer ihåg rätt med dagen). När ska ni åka? :)

Sorry, missade att du skrev oktober!
 
Det finns många resvana bukefalister vad jag flrstått, och nu behöver jag era bästa tips gällande att köpa flygresa. Vi funderar på att åka till antingen Costa Rica eller Panama i oktober, men jag tycker att biljetterna är dyra. För några veckor sedan låg de runt 7000 kr per person, nu närmare 10 000. Brukar priserna variera mycket, så att jag gör bäst i att avvakta och se om de sjunker?

En sak som jag finner mycket märklig är att det just nu är billigare att resa till Costa Rica än till Panama, trots att du då först flyr till just Panama för att där ta en tredje och sista flight till Cista Rica. Hur sjutton kan det bli billigare än att bara flyga de två första sträckorna? Det verkar i så fall som att man gör smartast i att boka resa till C R men skippa den sista delsträckan och stanna i Panama. Märkligt!?
Har du kollat priserna från samma dator? Testa med att trycka Ctrl + Shift + delete och töm din cache och rensa för cookies.

Finns en del luriga cookies som känner av om du har varit inne på sajten. Och höjer priset undan för undan så att du ska få lite panik och slå till så fort som möjligt.
Vad resmålet anbelangar säger jag Costa Rica alla dagar i veckan. :heart
 
Jag har hört att priserna kan höjas om man söker på samma resa flera gånger men vet inte om det är en myt eller inte. Testa rensa cookies alternativt använd annan dator/annat nätverk och sök igen? Kollade lite snabbt för skojs skull och hittade t&r Stockholm-Panama för 6100:- (5-19 okt).
Det har jag också hört! Det skulle inte förvåna mig om det är sant heller. Den resa du fick upp är ju betydligt billigare, men det kan vara för att reslängden är längre också. Jag vill bara ha ett byte och så kort restid som möjligt eftersom vi ska resa med vår bebis. Dock ska jag testa att söka med en annan dator. De borde väl gå på vilken ip-adress man använder, och i så fall spelar det ingen roll om cookies rensas? Eller?
 
Har du kollat priserna från samma dator? Testa med att trycka Ctrl + Shift + delete och töm din cache och rensa för cookies.

Finns en del luriga cookies som känner av om du har varit inne på sajten. Och höjer priset undan för undan så att du ska få lite panik och slå till så fort som möjligt.
Vad resmålet anbelangar säger jag Costa Rica alla dagar i veckan. :heart
Har du varit i Panama också? Fördelen är att det är billigare att leva där och att vägarna ska vara bättre. Tydligen kan det också vara säkrare, och så slipper man byta flyg två gånger... men vi har inte bestämt oss än.
 
Har du varit i Panama också? Fördelen är att det är billigare att leva där och att vägarna ska vara bättre. Tydligen kan det också vara säkrare, och så slipper man byta flyg två gånger... men vi har inte bestämt oss än.
Ska ärligt säga att vi inte har gett Panama samma chans. Har bara varit där ett par dagar, tittade på kanalen (fråga inte varför), åt och solade lite. :o
Costa Rica har alltid varit målet och känns säkrare/tryggare och renare.
Poliser överallt, snälla sådana. Vattnet är bra, man kan dricka det rätt från kranen osv.

När ni reser hem, tänk på att ha med ett par hundra dollar extra till flygplatsskatten eller vad tusan det nu är. Någon annan kanske vet mer noggrant. Vi hade inte räknat med att stå i en extra kö om man säger så...
Åker ni med barn kan det vara ytterligare en anledning till att ha extra tid på flygplatsen. De får en egen kontroll och får stå i en egen kö och blir intervjuade om deras föräldrar verkligen är deras föräldrar osv.
Vi kanske bara har haft otur med just den biten, ser väl ut som kidnappare ;) . Men ett bra initiativ tycker jag. Säkert för att förhindra trafficking osv.
 
Det har jag också hört! Det skulle inte förvåna mig om det är sant heller. Den resa du fick upp är ju betydligt billigare, men det kan vara för att reslängden är längre också. Jag vill bara ha ett byte och så kort restid som möjligt eftersom vi ska resa med vår bebis. Dock ska jag testa att söka med en annan dator. De borde väl gå på vilken ip-adress man använder, och i så fall spelar det ingen roll om cookies rensas? Eller?
Ja, använder du en annan dator så har du ingen ingen information sparad på den.
Om nu ingen har varit inne på den datorn och sökt på samma ställe.
Cookies är för det mesta bra. Men på vissa sajter, som resesajter är det mindre bra för konsumenten.

Vi hämtar mycket relevant info om våra kunder via cookies. För att man ska få en så bra och relevant upplevelse på sidan. Så att kunderna slipper se saker vi med säkerhet vet att de inte är intresserade av.
Har jag endast köpt häst och kattartiklar på en sida, är det kanske inte så intressant för mig att få upp kampanjer för fiskfoder eller hundselar? :)
 
@Amk Hur gick det med biljetterna? Vad landade det på (om ni bokat)? Och hur är vädret egentligen i Costa Rica i oktober? Är det bra tid att åka?
 
Ser tråden är lite gammal men min erfarenhet när jag köper biljetter till Thailand att vara ute i god tid och inte vänta .Har väntat någon gång och det har kostat mig flera tusen .Ju tidigare man bokar ju bättre pris .Det kan höjas med någon tusenlapp bara på några dagar men då är det under lågsesång vi bokar från mars till oktober
 
Å, det gick så dåligt! Jag fick ned priset lite genom ny ip-adress och betalade runt nitton lax inkl ombokningsskydd. Sedan insåg jag att det är regnperiod i oktober vilket innebär att det på en månad kommer lika mycket nederbörd som det gör på ett år i Sverige. Därför avbokade jag biljetterna och köpte en resa till Azorerna istället.
Summa summarum var det dumt att sol nybliven förälder köpa en resa. Jag skyller på sömnbrist.
 
@Amk Ah, jag fattar. Tur att du hade ombokningsskydd :).

Jag och min man är jättesugna på Costa Rica men just oktober har vi förstått är en svår månad.

Hoppas du får det fint i Azorerna istället :).
 
@Amk Ah, jag fattar. Tur att du hade ombokningsskydd :).

Jag och min man är jättesugna på Costa Rica men just oktober har vi förstått är en svår månad.

Hoppas du får det fint i Azorerna istället :).
Vi skulle åkt dit i februari (innan den sexsiffriga restskatten damp ner...) och det var en bra tid tydligen. Bra temperatur, bra väder och inte så jättemycket Amerikanska turister...!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp