Bukefalos 28 år!

Köpa häst....

martha

Trådstartare
På kriterieauktionen

Ponera att du har runt 2-300 000 kr att köpa en häst för, vilken skulle du välja och varför skulle du välja den ?
Det kommer säkert att bli en hel del väldigt billiga hästar denna årgången, lågkonjunktur och de större stuterierna måste bereda plats för årets födda...

eller hästar som man kan "fynda" ett år som detta.

Jag har hittat en del finingar bla 459 Ludwig Broline Tom Ridge/American Winner som kanske inte blir så dyr...
 
Sv: Köpa häst....

Den som vi var sugna på var aldrig anmäld till auktion, o nu står hon i vårt stall. Vi ska bara åka dit o kolla o träffa lite folk.
 
Sv: Köpa häst....

Att handla häst på auktion ger mig känslan av att köpa diamater på ett snabbköp. Jag behöver mer tid att bestämma mig på :o. Tänk om man faller för nåt jättesnyggt som sen visar sig inte alls vara ens egen stil?
Främst eftersom jag tränar själv- jag vill ha en häst som jag gillar jobba med och stämmer överrens med.
 
Sv: Köpa häst....

Blev väldigt intresserad av hästen som säljs som nummer tre (säljs av Menhammar). Snygg häst tycker jag... Men vad den kommer gå för har jag ingen aning om och det lär finnas mååånga godingar på auktionen...
Pampero%20up.jpg
 
Sv: Köpa häst....

Ja det kan nog stämma , men väljer a´man ut några som stammen tilltalar och sen tittar man ju på dom...exteriört och energierna brukar man känna direkt om det matchar eller inte.(allafall jag :D )
auktioner samlas ju så många hästar man aldrig skulle kunna se annars
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Jag är i hästköpartaget. Då jag har liten budget kollar jag främst på hästar under 20 000. Jag har redan bestämt mig för att köpa...
Svar
12
· Visningar
5 027
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 523
Hästmänniskan Har ett enormt dilemma. Jag och en vän hyr varsin islandshäst av en kvinna som har fött upp dessa, kvinnan har väldigt många...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
16 296
Senast: Chefen
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 415
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp