Bukefalos 28 år!

Kollat på stall, dåligt rykte?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har varit och kollat på stall som verkade väldigt trevligt, dit jag isåfall ska flytta mitt sto med föl, och ev min shettis.
Stallägaren var väldigt trevlig och det verkade jättebra.

Men när jag nämnde det för en i nuvarande stall så berättar hon att hon hört lite om denna stallägare, det verkar inte vara något konkret dock, och inget som egentligen påverkar hästarna.

Men lite nojjig blir man ju.

Hur hade ni gjort? Flyttat dit och bildat en egen uppfattning? Frågat stallägaren om dessa rykten?
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Första tanken var ju att nuvarande hyresvärd inte vill förlora inkomst...
Hur såg hästarna ut där du var? Välmående? Omgivningen? Magkänslan?
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Nuvarande hyresvärden ska sluta hyra ut, och det var inte denne som sa det.

Hästarna såg fina ut, de tävlas ju regelbundet. Allt verkade som sagt väldigt bra.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Om någon jag litar på som jag vet delar värderingar med avråder, då tar jag det på allvar.

Folk jag inte känner väl eller folk i allmänhet - då tar jag mer lätt på det som sägs, men kontrollerar gärna med andra.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Jag hade nog gått mer på min egen magkänsla än på vad någon annan sagt utan att ha några "bevis", det förekommer så mycket struntprat i hästvärlden så det är bättre att bilda sig en egen uppfattning :)
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Jo, det är ju så lätt att saker och ting förstoras också, när det byter mun.

Har själv varit omgiven av skitsnack tidigare och det blev jätteöverdrivet till slut.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Ja, precis. Tyckte du det verkade bra när du var där och tittade tycker jag att du borde ta chansen :)
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Jag går på magkänslan.

Är det något jag har lärt mig, så är det att det faktiskt finns en hel del stall med dåligt rykte som är oförtjänat dåligt rykte pga att folk gillar att snacka skit o göra en höna av en fjäder.

Sedan finns det självklart en hel del stall med förtjänat dåligt rykte.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Hej!

Gå på magkänslan.

Olika människor trivs på olika stall, så är det bara.

Själv har jag 2 från mitt stall som flyttat till ett stall jag själv flyttat från i panik för ett par år sen. Jag brukar säga som det är.. Jag trivdes inte och ägaren och jag funkade inte alls, men är man kompis med ägaren är det nog ett superstall..

Själv fick jag massor med skitsnack om mitt nuvarande stall när jag flyttade från förra. Jag trivs superbra!!

Magkänsla och egna erfarenheter spelar stor roll.

/Lavinia, lunchar på balkongen
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Äsch, om det såg fint ut, hästarna verkade välskötta och du tyckte om stallägaren så är det väl inte mycket att fundera över... Åk tillbaka en gång till och prata med några hyresgäster om du är osäker.

Folk har så mycket åsikter. Kan inte den som varnar komma med något konkret så bryr jag mig inte.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Jag hade gått på min egen magkänsla. Låter som att människan du snackade med hört det från någon annan som kanske hört det från ytterligare en, och information kan ju både läggas till och försvinna på vägen.

Stallägaren kanske var i bråk med någon som hade sin häst där, personen flyttade hästen och talade illa om stallägaren även om denne egentligen inte gjort något fel, kan ju ha legat 100% på hästägaren. Kanske var sen med betalning och stallägaren sa ifrån på skarpen att nu får du betala annars åker du ut, eller något annat som egentligen är en positiv grej att stallägaren gör.

Finns ju folk som inte drar sig för att sprida falska rykten om folk de inte gillar, bara för att de inte gillar dem och vill göra livet surt för dem. Stallägaren kanske har varit med om en sån.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Jag var i ungefär samma situation när jag var ny i stan. Hörde många varnande röster men flyttade ändå eftersom läget var så klockrent. De varnande rösterna visade sig ha väldigt rätt, men det tog nästan 2 år innan det blev outhärdligt och under den tiden fick jag många nya, goda vänner - för stämningen mellan oss uppstallade var det inget fel på!

Var vill jag komma med detta? Tja, det kan bli både rätt och fel. Kanske du kan kolla runt lite mer, för har stallet så dåligt rykte som det jag stod i får man nog anta "ingen rök utan eld". Men sen kan ju ett sådant stall ändå passa för den enskilde individen..
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Jag har varit och kollat på stall som verkade väldigt trevligt, dit jag isåfall ska flytta mitt sto med föl, och ev min shettis.
Stallägaren var väldigt trevlig och det verkade jättebra.

Men när jag nämnde det för en i nuvarande stall så berättar hon att hon hört lite om denna stallägare, det verkar inte vara något konkret dock, och inget som egentligen påverkar hästarna.

Men lite nojjig blir man ju.

Hur hade ni gjort? Flyttat dit och bildat en egen uppfattning? Frågat stallägaren om dessa rykten?

Är det så vagt hade jag inte tagit fasta på det, men kanske frågat stallägaren om man kunde få någon referens, typ nuvarande hyresgäst eller tidigare hyresgäst. Hade jag nog bett om oavsett, det är så bökigt att byta stall, särskilt om man har flera hästar.
 
Sv: Kollat på stall, dåligt rykte?

Är det så vagt hade jag inte tagit fasta på det, men kanske frågat stallägaren om man kunde få någon referens, typ nuvarande hyresgäst eller tidigare hyresgäst. Hade jag nog bett om oavsett, det är så bökigt att byta stall, särskilt om man har flera hästar.

Hej!

Referens från tidigare hyresgäst lär vara klart mer intressant än från en som står där nu. Stallet jag flyttade från i höstas hade 1 tjej som stod kvar (enligt stallägaren flyttade de andra pga brist på ridhus, plus ett dödsfall på en av hästarna), den tjejen trivdes massor. Men hon hade en helt annan syn på stall och hästskötsel än jag.

Hade jag frågat de som skulle flytta hade jag nog inte flyttat dit alls! Och hade jag fått tag i andra som stått där tidigare hade det bara gjort mitt beslut enklare..

/Lavinia
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 570
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 430
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp