Bukefalos 28 år!

kom med tips och ideer!

salladfinger

Trådstartare
Jobbar med en rätt grön häst som fort blir uttråkad, lite lat och gärna hittar på egna grejer, min fantasi har sina begränsningar så jag behöver eran hjälp!

I dagsläget har vi milslånga grusvägar och en liten volt på stallplanen att förhålla oss till..(längtar tills ängarna tinat fram)

Hästen i fråga har fixat framåtbjudning, start-stopp, flytta för skänkel i skritt, halvhalter och tempoväxlingar i trav utan minsta problem, hjälperna sitter alltså relativt säkert, men skänkelvikning mot vägkant, rakriktning utan stöd av vägkant och jobba på att spåra på volten är ju bara sååå tråkigt tycker häst :meh: och där tog liksom fantasin slut :o känner att jag lätt blir en gnällkärring som sitter och korrigerar rumpa och bogar i evigheternas evighet :yuck:

I dagsläget ligger fokus mycket på rakriktning och stärkande/strechande övningar då han är väldigt oliksidig och överbyggd.

ALLA tips på övningar både från marken, vagnen och i sadeln tas emot med tacksamhet, för snart kommer nog häst ge mig sparken som lekkompis om jag inte kommer med roligare förslag :p
 

Liknande trådar

Träning Rider min systers häst några dagar i veckan och rider då mest ut. Men jag vill ju rida på ridbanan ibland också (det behövs ;) ) , men...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Iceland_lover
·
J
Dressyr Hej, jag har lite funderingar kring min träning med min medryttarponny. Vi har ett problem med att hitta rätt form, takt och tempo...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Spiggen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp