Kompetensbeviset för transport av häst

cutty

Trådstartare
Har äntligen kommit mig för att genomgå kursen. Beviset kom i form av ett A4 papper.
Är jag skyldig att alltid ha detta med mig? Hade ju varit lättare/bättre med ett inplastat kort, modell kreditkort.

Vad händer om detta ej är med på resan? Någon som blivit stoppad?
 
Sv: Kompetensbeviset för transport av häst

Hmm, konstigt..när min andra hälft tog det så fick han ett rött plastkort i VISA kortsstorlek??
 
Sv: Kompetensbeviset för transport av häst

Aha...jag tror den mannen var på anordnades genom...jaaa, var det LRF eller typ vägverket? Sorry nu kom jag inte på det ens...:o
 
Sv: Kompetensbeviset för transport av häst

Ja, du skall ha med det på resan samt dra ut på nätet planerad färdbeskrivning, restid och vilka hästar du skall köra, planerad rast etc...Finns på Jordbruksverkets hemsida, samt att du måste ha hästarnas pass med dig.

Vi har aldrig blivit stoppade varken i Sverige eller utomlands...Ännu...
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 405
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 503
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 538
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus
  • Tårtor, bröd, kakor och annat del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp