Bukefalos 28 år!

Konstigt beteende

Iso

Trådstartare
Min mormor och morfar köpte en ny hund för ungefär 1,5 år sedan. En mellanpudel, hane som är snällast på jorden, dock väldigt försiktig av sig.

Jag har honom ungefär 1 dag i veckan, ibland mer ibland mindre. Mormor och morfar är väldigt snälla mot honom, och dom har alltid haft hund så dom är vana vid hundar. Har även varit fodervärdar åt problemhundar osv.

MEN idag när jag skulle lämna honom hos dom, han hade varit hos mig på förmiddagen så är han glad när vi går till huset. Men när vi väl kommer in så hälsar han inte ens på dom utan står och kollar på mig och vill få min uppmärksamhet. Jag plockar upp honom och ska liksom "ge" honom till min mormor men han har bara ögonen på mig. Bryr sig inte om henne ett skvatt. När jag sedan sätter ner honom så ställer han sig bakom mina ben, jätte tätt och vill inte gå därifrån.

Varför gör han så? Är jag en starkare ledare än vad min mormor/morfar är eller vad är det?
 
Sv: Konstigt beteende

du kanske gör flera roliga saker än din mormor och morfar gör med hunden.. Du kanske aktiverar, leker motionerar annorlunda, ger mer stimulans än dom.
 

Liknande trådar

Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 514
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 486
Senast: s957
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 859
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 382
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp