Bukefalos 28 år!

Kontorsjobb?

Vad finns det för olika kontorsjobb därute? Vilken slags utbildning behövs på dessa? Ge gärna exempel och beskriv yrket :D
Om du gillar ordning och reda samt att kunna sitta ostört skulle jag satsa på cadare. Antingen genom de KY-utbildningar som finns eller genom att läsa till ingenjör. Cadare, så som jag har erfarenhet, sitter och ritar upp diverse föremål (beroende av inriktning) på datorn. Jag tex ritade broar efter Trafikverkets regler. Ett jobb där det krävs att man är noggrann och är bra på visualisera. :)
 
Jag antar att det är via UmU? :) jag började faktiskt läsa den hösten efter jag studenten, 2015, men var inte alls redo för högskolestudier på distans, så hoppade av det för ca ett år sen. Ganska surt då jag annars hade varit klar nu till sommaren :banghead: men jag jobbade i en reception på VC i somras, och det verkar vara ett roligt jobb, men har blivit lite avskräckt nu när det inte alls funkade sist :/ den finns ju dock som YH-utbildning oxå, så jag har inte helt släppt det än! :p
YH och den på UmU är inte riktigt likadana. UmUs är lite bredare och man kan arbeteta inom fler områden, tex Försvarsmakten :) Vissa har fått jobb som tjänstemän efter UmUs utbildning. YH är ju mer en arbetsmarknadsutbildning, så de fokuserar mer på att man endast ska vara vårdadministratör.
 
Jag läser vårdadministration på universitet, på distans. Arbetar man med diktatskrivning kan det vara osocialt, vilket jag vill :) Hoppas även på att kunna arbeta hemifrån för att verkligen slippa folk.
Vad krävs för att hoppa på en sådan utbildning?, och hur lång är den?
 
På "mitt" företag har vi massor av olika kontorsjobb. Jag är programmerare och har högskoleutbildning. En avdelning samlar in information för att fylla system med data. De har minst gymnasieutbildning. Supportavdelningen och säljavdelningen tror jag inte har några direkta krav på utbildning, gissar att de äldre telefonförsäljarna kanske bara har grundskola? På ekonomiavdelningen har chefen högskola, de andra har nog kortare utbildning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
625
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
35
· Visningar
2 402
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
39
· Visningar
1 721
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp