Bukefalos 28 år!

Kotledsinflammation

Hej!
Liten fundering, har försökt googla men hittar inte svar. Om en häst har en kotledsinflammation hur bör det behandlas? Promenera hästen, isåfall vilket är det bästa underlaget att röra sig på? Osv...
 
Hej!
Liten fundering, har försökt googla men hittar inte svar. Om en häst har en kotledsinflammation hur bör det behandlas? Promenera hästen, isåfall vilket är det bästa underlaget att röra sig på? Osv...

Är hästen undersökt av veterinär och diagnos fastställd av denne så bör du fått info om detta. Hjälper inte hästen att försöka ställa diagnos själv. :)
Kan dock lägga till att det är alltid bäst att ha varierat underlag vid ridning och inte bara rida ridhus tex.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
360
Senast: Nevermind
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 349
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2
Svar
27
· Visningar
1 242
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 023
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp