kotring fram??

höstmåne

Trådstartare
jag använder mjuka neopren skydd fram, mest som stöd för kotor och ben.
nu det senaste har jag upptäckt att min häst går och skrapar i vänster hoven ( skon ) på högerkotan. precis där kotan börjar. detta sliter ju väldigt mycket på benskyddet som sitter runt kotan ( bara på det högra ) och det känns lite onödigt. jag kommer snart behöva laga, eller köpa nya.
hade en kotring hjälpt? eller bara varit i vägen?
någon som har något förslag. vill helst inte använda hårda benskydd, tror inte heller sådana går så långt ner. jag trivs med mina neopren :)
//ANNA
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Ms_Antrop
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 030
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 287
Senast: hastis1234
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 973
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad läser du just nu?
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp