kotsenskida

Ja, två stycken tyvärr.

Min ponny hade mycket problem med återkommande kotsenskideninflammationer med halvårslånga konvalescenser, och vid några tillfällen trodde veterinären att det hade blivit kroniskt (på 80-talet)

När min valack fick en krosskada på kotsenskidan var det så dålig prognos på det att han blev sällskapshäst omedelbart.
Om skadan gör att det bildas ärrvävnad är det dåligt prognos på det och risken är att man har en häst som min ponny som var igång ett par månader om året. (Han var svensk rekordhållare så han tävlade tufft när han tävlade)
 
Ja, två stycken tyvärr.

Min ponny hade mycket problem med återkommande kotsenskideninflammationer med halvårslånga konvalescenser, och vid några tillfällen trodde veterinären att det hade blivit kroniskt (på 80-talet)

När min valack fick en krosskada på kotsenskidan var det så dålig prognos på det att han blev sällskapshäst omedelbart.
Om skadan gör att det bildas ärrvävnad är det dåligt prognos på det och risken är att man har en häst som min ponny som var igång ett par månader om året. (Han var svensk rekordhållare så han tävlade tufft när han tävlade)

Tråkigt att höra!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Någon som har erfarenhet av vad detta kan vara?
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Halkade i trappen förra veckan och skadade knät. Läkarens utlåtande blev skada på inre menisken. Har en tid för mrt röntgen på måndag...
Svar
6
· Visningar
358
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter När kontrollanterna frågade om hur en häst fått sina skador på mulen berättades hästägaren att han lämnat hästen bremsad medan han åkte...
2
Svar
23
· Visningar
2 223
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp