Kräsen katt, hjälp!

Idas

Trådstartare
Min katt fyller 1 år om två veckor. Hon är väldigt kräsen med vad hon äter och tycker egentligen inte om blötmat särskilt mycket alls. Har provat Bozita, Mjau, kokt fisk, olika sorters enportionspåsar och tonfisk (som hon gillar bäst av alternativen).

Det hon tycker allra bäst om och äter med god aptit är Bozitas torrfoder för kattungar. Har provat med två olika smaker Bozita torrfoder för vuxna katter men det gillar hon inte alls. Har även provat Four Friends, Acana (som jag gärna vill att hon äter eftersom det är spannmålsfritt) och ett annat märke som jag inte minns nu. Hon ratar allt utom Bozita kitten.

Vad gör man? Hon kan ju inte äta kattungemat resten av livet!
 
Ska följa tråden med intresse för att lära mig - även jag har två kattfröknar som är rätt så griniga med maten.

Min äter iofs mer än bara kattungematen. Tonfisk funkar och de smakar på blötmat (vilken som) men det är mer att de slickar lite på toppen än att de faktiskt äter.

Ger nu bozita, men har börjat försöka introducera andra torrisar (applaws), och försöker minska ned på torris-tillgången i förhoppningen att de ska bli hungriga nog att äta det blöta.

Testade lite kattmjölk från whiskas som godis och det försvann under natten. Men annars ligger det ofta mat kvar, och jag blir lite fjantig och nervös med ungkatter som ska växa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
696
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
833
Senast: cherie
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Sassy
·
Katthälsa Fröken katt har, efter att ha fått en lillasyster, fått för sig att kattungemat är det enda som är gott nog att äta. Fröken katt är av...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp