Bukefalos 28 år!

Krafft lusern - grr!

Centaur

Trådstartare
Jag är så himla trött på kraffts lusernhack! Ena gången är set hur bra som helst, grönt och mjukt. Andra gången är det stretigt och dammigt! Hur svårt kan det vara att laga det likadant?? :confused:

På kvällen vattnar jag det, men kan inte ha vatten på morgonfodret, iom att det står natten över i stallgången - där är det ofta minusgrader nu som det är så kallt ute, så då fryser det....

Har inte lust att ge pellets heller, dom ska ju också blötas, och jag tkr det är bättre med hack - det är ju grov foder. Finns det andra tillverkare?
 
Jag använder Lusern Mixen (lusern och halm blandat). Förra gången jag köpte en var det bara halm i den, som dessutom luktade ganska ofräscht! Blev skit sur, för jag har tre mil till närmsta Granngården. :mad:
Vet faktiskt inte om just lusernhack finns i nåt annat märke. Pellets finns ialla fall vet jag.
 
Det finns, kommer inte på vad märket heter bara för det. F?
Låt mig tänka en stund, jag återkommer.
 
Har inte Hippofoder lusern,eller är jag ute och cyklar nu? :confused:
 
Måste du fodra med lusern på morgonen då?
Jag ger 1 kg lusern om dagen men ger det på em och kv just för att det behöver blötas.
På morgonen ger jag annat foder som kan ges torrt istället
 
Jag vill att dom ska ha det i hop med krafftfodret, eftersom dom inte får hö innan dom går ut.... Ska försöka ha lite vatten på, bara så det inte dammar, borde ju inte frysa av det?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är det någon mer än jag som har märkt att Kraffts lusern hack har blivit annorlunda? Mörkare... Hacket brukar vara grönt och fint men...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: linafina
·
M
Foder & Strö Jag har några frågor angående KRAFFT´s Lusern & jag hoppas att någon vänlig själ kan ge mej svaren på dom. ;) Kan man byta Lusern Hackad...
Svar
11
· Visningar
1 748
Senast: Jempa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp