Krafsar i marken..?

E

EQL

I förrgår var jag ute och skrittade (försökte) med min stora kille och han hade nog vårkänslor eller nåt :confused: Han stegrade och sparkade med frambenen i luften samtidigt? detta var bara när vi mötte andra hästar.
när jag skulle tillbaka till stallet så skrittade vi tillsammans med en annan häst och han gjorde små capriollikande skutt hela vägen :p men nu till saken, helt plötsligt blrjar han backa och krafsa i marken?
det var ju inte direkt så att vi stod stilla och han var uttråkad utan var ju påväg hemåt.

nån som vet varför hästarna går så?

förmodligen bara lite vårkänslor :D
 
Sv: Krafsar i marken..?

Ingen koll alls men en vild gissning; ett försök att lägga sig ner?

Låter hel skumt men skötisen gör nämligen exakt så när han ska lägga sig: backar och krafsar, dock aldrig under ryttare.

Brainstorming på hög (elr kanske låg) nivå - föga troligt att det stämmer.
 

Liknande trådar

Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 875
Senast: SkorpSmulan
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 874
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 370
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp