Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Har börjat få kramp i benen, speciellt då såklart på natten... så inatt har jag inte sovit många timmar med tanke på att jag även har en sjuk son.. :crazy:
Krampen sitter inte bara i vaderna, det kunde jag ha förra gången nån gång, utan även på framsidan på nått konstigt sätt! :crazy:

Läste att det kunde vara brister av olika ämnen som orsakade det...
Vad kan man göra för att förebygga kramp?
Häva är inget problem, eller det är ju ömt och gör ont i benen länge efteråt sen så kommer det ju tillbaka om man bara vågar röra benet minsta lilla första minuterna efteråt... :smirk:
Men just förebyggande.
Tips!
 
Sv: Kramp!

Det kan orsakas om du inte får i dig tillräckligt med vätska, Min man som jobbar mycket med idrott och idrottsskador säger att det är vanligt om man inte dricker tillräckligt med vatten och då gärna i samband med ansträngning att man lätt får kramp i benen.
 
Sv: Kramp!

Håller med föregående inlägg... Får lätt kramp själv och då speciellt i vaderna. Och jag märker att det kommer om jag inte har druckit tillräckligt vid träning eller så. Så sätt igång och drick!! :)
 
Sv: Kramp!

Stackars, jag hade också kramp från och till tidigare under graviditeten. Det gör ju sååå ont för att inte tala om hur skraj mannen blir när man plötsligt under natten bara skriiiker "aj aj aj aj aj"...
 
Sv: Kramp!

Ordentligt med vätska och kalcium tbl. har hjälpt mig. Hade kramp varje natt/morgon ett tag i mitten av grav. Men som sagt tbl. hjälpte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 194
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 863
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 601
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 243
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp