Bukefalos 28 år!

Kristianstad.

Modig_Korn

Trådstartare
Det kan vara så att jag kanske, eventuellt, blir bosatt där inom en snar framtid. Jag har varit där max 3 gånger i mitt liv och alla gångerna har varat några få timmar och sen inte mer. Jag hittar inte där, jag känner ingen där, jag vet inget om staden mer än att de uttalar orden annorlunda från resten av Skåne och att det finns en högskola.

Nån bukare som är bosatt där?
Vad .... gör man där? O_o
 
Sv: Kristianstad.

Man...åker därifrån. :D

Nä, jag kan helt ärligt inte svara på exakt vad som finns att göra där trots att jag bott väldigt nära större delen av min uppväxt och varit där mycket. Det är en liten stad, jag tror det finns några muséer och Naturum är åtminstone vackert sommartid. Annars så hoppar man bara på första bästa tåg till Köpenhamn, Malmö eller Helsingborg när man får tråkigt.
 
Sv: Kristianstad.

Jadu, om man håller på med hästar finns det rätt trevliga möjligheter. Men att hitta på någon i Kristianstad är rätt svårt, liten stad där inte allt för mycket händer. Dock är det lätt att ta sig till malmö/Helsingborg :) Valde själv att flytta. Men ibland längtar jag tillbaka lite ändå.
 
Sv: Kristianstad.

Jag pluggar på högskolan och har bott här sen i vintras. Och jag vet inte heller om jag tycker det finns så mycket att göra :D Jag bor dock precis vid högskolan som ligger en bit utanför "centrum" (25 min gång, 10 min buss) så vi brukar mest umgås och hänga hemma hos någon därför har jag inte jättebra koll på vad som egentligen händer. Men det vi mest brukar göra när vi är i centrum är att hänga på något fik eller så, eller äta lunch eller middag ute. Jag tycker ändå att det finns några helt okej fik och matställen/restauranger. Annars är det mest att vi går på bio eller tittar i affärerna. De håller även på att bygga ett köpcentrum, men det är nog nått år tills det är klart.
Men som sagt är det en rätt liten stad men jag tycker den är rätt mysig på sitt sätt. Innan jag flyttade hit var jag väldigt negativt inställd till Kristianstad, av någon anledning, men det har blivit bättre med tiden. Jag gillar att man kan gå 10 min på ett håll och vara i en mysig småstad och sen 10 min åt andra hållet och vara ute i vacker natur med vatten, fält och "skog".
 
Sv: Kristianstad.

kl

Småstadighet är inget problem :p Bor förnärvarande utanför en by, med 20min gångväg till närmaste affär :D Tycker, det lilla jag har sett av K-stad att den är stor och skrämmande :D Vet inte vad jag ska där och göra men lär hamna där ändå x)
 
Sv: Kristianstad.

Jag tycker Kristianstad är en trevlig shoppingstad. Biografen är helt ok och det finns ett bra utbud av mat.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 897
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 186
Senast: Elo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
44 894
Senast: Tranan
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp