Kuckeli kuuu...

Uppe före tuppen efter att ha somnat cirka 3.15. Men jag gjorde inte så mkt förrän runt halv nio då jag började plocka ihop tvättkassar och fixa frukost.

9.35 kom L, som sköter dagens tvätt och städ. Hen bäddade rent i sängen och drog till tvättstugan. Sedan har hen annan kund innan hänga upp tvätten och lunch. Kl 13 kommer hen tillbaka med tvätt och ska städa.

Jag skulle behöva dra iväg till hjälpmedelscentralen o kolla batteriladdaren till permobilen. Knäppande ljudet i den oroade mig och när jag kollade den igår kväll, såg jag att den bara blinkar gult vilket indikerar att den enbart är nätansluten och inte avger laddning. L har min nyckel, så det får bli morgondagens problem.

Vilket underbart väder det ÄR. Nu vet jag vad jag kan göra, ringa ÖBo o höra mig för om pallkragarna. :heart
 

Jag ska försöka baxa ut mina grönsaker ett blandat urval av körsbärstomater; svarta, lila, rosa/gula samt gyllenbär (släkt med physalis) som jag ställt på en bricka, på uteplatsen. Det är inte det lättaste med rullatorn, då allt tenderar att ramla av... och leda till vissa gutturala läten....
 
Hjälpmedelscentralen i morgon, för att byta ut batteriladdaren. Det är troligen någon koppling invändigt som gått sönder.

Jag har även ringt ÖBo om pallkragar, och kundcenter skulle se till att bovärden hör av sig snarast.
1f642.png
 
83966063_10157723622267620_7438831417632489472_o.jpg



Jag var tvungen att ta in bebisarna. De höll på att få värmeslag. En av dem hade fått lite krusiga, ledsna blad. Så in och vatten, efter en halvtimme var de pigga o glada igen.





 
Undrar vad det är som är så svårt att förstå med mitt digitala portlås. Nu har de i alla fall kommit så långt att de fattade att det var PORTLÅSET och inte dörrlåset som krånglade.

Vad gör de DÅ, jo... sätter upp ett digitalt portlås på baksidan OCKSÅ. Fungerar det då?

F. skakade på huvudet när han kom i kväll...

Jag börjar bli less.
1f641.png
:(
Det hjälper inte HUR många nya digitala portlås de sätter på rad utanför porten, de måste koppla in det mot mig som brukare, också.

*******

Upp som en sol, ned som en pannkaka.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok F har varit här och lekt med Minnie, dragit på strumpor och bäddat säng. Minnie gillar inte Prima portionsvåtmat... :( Permobilen...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tokiga annonser och svar
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp